۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۲۶۲۶۰
معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان مطرح کرد؛

گزارشی از طرح اعزام جهادی مبلغان به سراسر استان

معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان گفت: در بخش مبلغان هجرت در ایام دهه مهدویت و اعیاد مبارک شعبانیه 130 نفر از مبلغان به روستاها و بعضا به نقاط مختلف شهرها اعزام می شوند و به فعالیت های تبلیغی می پردازند.
تبلیغ دین

حجت الاسلام علی اصغر قاضی خانی معاون تبلیغ حوزه های علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: فعالیت های تبلیغی معاونت تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه های همدان در اعیاد شعبانیه و ایام دهه مهدویت دو بخش دارد.

 

وی ادامه داد: در بخش مبلغان هجرت در ایام دهه مهدویت و اعیاد مبارک شعبانیه 130 نفر از مبلغان به روستاها و بعضا به نقاط مختلف شهرها اعزام می شوند به فعالیت های تبلیغی می پردازند.

 

حجت الاسلام قاضی خانی افزود: در طی این فعالیت های تبلیغی مبلغان به تبیین سیره امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل(ع) و امام سجاد(ع) و همچنین مسایل رفتاری روز جامعه با توجه به سیره این امامان بزرگوار می پردازند.

 

وی گفت: بخش دوم فعالیت های معاونت تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه های همدان مربوط به ایمه جماعت مساجد است که در سراسر استان برنامه های تبلیغی ایام دهه مهدویت و اعیاد شعبانیه به آن ها نیز ابلاغ شده است.

 

حجت الاسلام قاضی خانی افزود: این برنامه ها و فعالیت های تبلیغی از سوی ائمه جمعه در مساجد روستاها و شهرها و بعضا در اماکن فرهنگی و حسینیه ها و بقاع متبرکه در سطح استان اجرا می شود.

 

معاون تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه های علمیه همدان ابراز داشت: طرح دیگری نیز تحت عنوان طرح اعزام جهادی اجرا می شود که این طرح به صورت هفتگی از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه همدان اجرا می شود.

 

 وی با توضیح فعالیت هایی که در طرح اعزام جهادی صورت خواهد گرفت گفت: در این طرح از اساتید و طلاب حوزه های سراسر استان مبلغانی به روستاهای فاقد روحانی اعزام می گردند که این طرح پنج شنبه شب هر هفته اجرا می شود

 

حجت الاسلام قاضی خانی گفت: از آغاز این طرح چهار هفته می گذرد که با مشورت و مساعدت حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی رییس حوزه های علمیه استان همدان برنامه ریزی و اجرا شده است.

 

وی در پایان ابراز داشت: در هر هفته 30 روحانی در این طرح شرکت می کنند که با هماهنگی ها و رایزنی های صورت گرفته این تعداد قابل افزایش است و لازم به ذکر است در دوره های گذشته این تعداد به 50 نفر نیز رسیده است./302/979/ب1

ارسال نظرات