۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۲۶۳۷۴
بانو مجتهده گل گیری مطرح کرد؛

فراهم شدن بسترهای ظهور با تربیت طلاب متعهد و متخصص

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تربیت طلاب متعهد و متخصص یکی از مهم‌ترین رسالت اساتید در حوزه است، گفت: تربیت چنین طلابی می‌تواند بسترهای ظهور را در جامعه فراهم کند.
طلاب خواهر

بانو مجتهده معصومه گل گیری، استاد برجسته حوزه علمیه خواهران، ظهر امروز درحاشیه اولین جشنواره تجلیل از استادان حوزه علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت اساتید حوزه تربیت طلاب و متعهد و متخصص در عرصه های مختلف است، گفت: این رسالت در حوزه های علمیه خواهران سنگین‌تر است چرا که مخاطب اساتید این حوزه بانوان و خواهران هستند و از آن جایی که خواهران و بانوان یکی از رکن اصلی بنای خانواده و تربیت و پرورش فرزندان هستند باید به تربیت طلاب در این مراکز توجه ویژه ای شود.

 

وی افزود: اولویت نخست یک طلبه خواهر تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانواده بوده و پس از آن باید به امور درسی رسیدگی کند و اگر جای این دو عوض شود در حقیقت حوزه علمیه خواهران از هدف اصلی خود که تربیت نسلی متدین در جامعه است باز مانده و آنچه نظام آموزشی را در جهان اسلام از نظام غربی جدا می‌کند همین موضوع است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه طلبه و استاد نسبت به وقتی که  در حوزه‌ها می‌گذرانند مسؤول هستند، گفت: اگر این وقت گذاشتن و تحصیل در حوزه نتواند علم و عمل استاد و طلبه را در حوزه دین شبیه هم کند؛ این علم و وقت گذاشتن بیهوده بوده است.

 

بانو مجتهده گل گیری شرط اصلی بر تن کردن لباس حوزه را علم و عمل توأمان عنوان کرد و افزود: طبله ای که به آموخته های علمی خود توجه نکرده و به آن عمل نکند در روز قیامت در برابر پرودگار مسؤولیت بیشتری دارند زیرا در روایت ها بیان شده که مراحل رسیدگی به اعمال یک عالم و و ورود او بهشت سخت تر از یک انسان عادی است.

 

وی افزود: طلبه باید با دعوت عملی مردم را به دین دعوت کند زیرا طلبه و استادی که خود عامل به دین نباشد نخواهد توانست در امر تبلیغ موفقیت چندانی را به دست آورد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این برگزاری جشنواره علمی اساتید اقدام خوبی است، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره نباید موجب غرور اساتید شود بلکه برگزاری این جشنواره باید اساتید را برای افزایش سطح علمی خود و بهبود کیفیت آموزش ترغیب کند و اگر این جشنواره بتواند موجب افزایش کیفیت آموزش شود باید گفت که اقدام مناسبی در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاده است./۹۶۸/ت302/ی

 

ارسال نظرات