۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۲۶۶۰۶

انتقاد خطیبان جمعه عراق از خلاء سیاسی و ناامنی موجود در این کشور

خطیبان جمعه عراق با اشاره به آخرین تحولات این کشور از خلاء سیاسی و ناامنی موجود در عراق به شدت انتقاد کردند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام رسول الیاسری، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، به بررسی آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق پرداخت و به سیاستمداران توصیه کرد که در مقابل مردم مظلوم این کشور نایستند و آنان را دشمن ندانند.


وی همه مسؤولان را به پیروی از عقل و حکمت سفارش کرد و افزود: سیاستمداران به جای تهمت زدن به یکدیگر و درگیری سیاسی به فکر وظایف و مسؤولیت‎های محول شده به خود باشند.


خطیب جمعه بغداد ادامه داد: سیاستمداران به توصیه و سفارش‎های مراجع عظام تقلید توجه کنند زیرا پیروی از علما موجب حفظ کشور از هر نوع بلا و مشکلی در حال و آینده می شود.


خطیب جمعه ناصریه خواستار بهبود وضعیت اجتماعی شد


حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، از حکومت‎های محلی خواست که به بهبود وضعیت معیشتی، خدماتی و اجتماعی مردم بپردازند.


وی بر ضرورت همکاری و حفظ اتحاد تاکید کرد و افزود: افزایش نیروهای خدمات در حکومت‎های محلی نشان از عزم و هدف آنان برای خدمت رسانی بهتر به مردم است.


خطیب جمعه ناصریه تصریح کرد: مردم عراق خواستار حرکت بر اساس مصالح عمومی ملت و فعالیت‎های حقیقی از سوی حکومت‎های محلی هستند.


انتقاد شدید خطیب جمعه کوفه به تعقیب قضائی تظاهرات کنندگان


حجت الاسلام شیخ وسیم الوائلی، خطیب جمعه کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته برگزار شد، از احزاب و طوائف سیاسی به شدت انتقاد کرد و گفت: برخی از سیاستمداران عراقی نیروهای امنیتی را تحریک می کردند که تظاهرات کنندگان عراقی را بازداشت و با آنان مقابله کنند.


وی افزود: تظاهرات کنندگان عراقی در اعتراض به بی توجهی مسؤولان به خواسته‎های آنان وارد منطقه سبز و پارلمان شدند بنابراین با هرگونه تصمیم برای پیگیری قضائی آنان مخالف هستیم.


اعضای جریان‎های تروریستی از خلاء سیاسی عراق به خوبی بهره بردند


حجت الاسلام شیخ محمد فلک، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی بصره برگزار شد، حمله‎های تروریستی به برخی از مناطق شیعه نشین بغداد را محکوم کرد و گفت: ناامنی و حمله‎های تروریستی نتیجه درگیری‎های سیاسی بین مسؤولان عراقی است.


وی افزود: جریان‎های تروریستی و تکفیری از خلاء و مشکلات سیاسی موجود در عراق به خوبی به سود اهداف شوم خود استفاده کردند و تعداد زیادی از مردم بی گناه این کشور را به خاک و خون کشیدند.


خطیب جمعه بصره، وضعیت عراق را بحرانی توصیف کرد و اظهارداشت: با توجه به بحران‎های موجود در این کشور ما حتی شاهد استعفا شجاعانه یک مسؤول و سیاستمداران نیستیم./994/ب912/د

ارسال نظرات