۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۲۷۰۵۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تعجب می کنیم چطور برخی اسلام انقلابی را برنمی تابند

امام جمعه شهرکرد گفت: اسلام ارتجاعی که برخی دنبال آن هستند که سیاست را از حوزه ها بزدایند خطرناک است، اسلام لیبرالی که در مقام جدایی دین از سیاست و آزاد منشی های آنچنانی هستند نیز خطرناک است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام ، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تبیین وظایف مهم روحانیت از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان بسیار جامع و ارزشمندشان رسالت کامل روحانیت را تبیین کردند.

 

وی افزود: اگر امروز روحانیت بخواهد رسالت کامل خود را به خوبی انجام دهد باید در عرصه های فکری، فرهنگی و معنوی، زدودن شبهات از جامعه، خدمت رسانی به مردم و تقویت دین، ایمان و باورهای مردم به صورت جدی فعالیت داشته باشد.

 

روحانیت همان رسالت انبیا و اولیای الهی را بر عهده دارد

امام جمعه شهرکرد با بیان این که روحانیت همان رسالت انبیا و اولیای الهی را بر عهده دارد که باید به خوبی انجام دهد، اظهار داشت: روحانیت باید وظایف خود را با ظرافت و دقت به انجام برساند که متأسفانه در برخی موارد کمی کمرنگ شده است.

 

وی ادامه داد: عده ای به مسائل کاری و شغل مشغول شدند که رهبر معظم انقلاب بسیار ظریف به این معنا توجه دادند که حضور در جامعه به معنای اشغال پست ها و هدفگیری عناوین نیست، حضور در جامعه به معنای خدمتگزاری به مردم بدون هیچگونه چشمداشت و هدف گذاری در این امور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که هدف طلاب از خدمت با رضایت الهی و انجام وظیفه و تکلیف باشد، ابراز داشت: اگر طلبه ای در جایی مسؤولیتی را بر عده گرفت عهده دار شدن آن مسؤولیت به معنای این است که باید در همانجا نیز نقش دینی، معنوی و فرهنگی خود را ایفا کند؛ یک روحانی به معنای واقعی کلمه باید الگوی جامعه باشد.

 

حضور روحانیت در عرصه مجازی منافاتی با کارهای تبلیغی سنتی ندارد

وی با اشاره به هشدار رهبرانقلاب نسبت به نقش فضای مجازی در گسترش شبهات دینی، بر ضرورت جدی گرفتن عرصه مجازی از سوی طلاب تأکید و عنوان کرد: البته اگر بخواهیم بگوییم که طلاب جدی نگرفته اند دور از انصاف است، خوشبختانه امروزه کارهای خوبی در حوزه ها صورت گرفته است و طلاب جوان بسیار خوب در عرصه حضور پیدا کرده و نقش های خوبی را ایفا می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مؤسسه فرهنگی و تبلیغی بسیار خوبی وجود دارد اما در مقایسه با آنچه که دشمنان در حال انجام دادن هستند و دامنه گسترده ای که به روش های گوناگون شبهه افکنی می کنند و ایمان و باورهای مردم را هدف گرفته اند طبیعی است که ما باید امکانات، توانمندی ها و خلاقیت های خود را خیلی بیش از این ها به میدان بیاوریم.

 

وی اضافه کرد: حضور روحانیت در عرصه مجازی منافاتی با کارهای تبلیغی سنتی ندارد و نباید آن ها را از دست داد، کار سنتی نقش و اثرگذاری خود را دارد  اما در کنار آن ها در فضای مجازی به صورت هنرمندانه و گسترده باید حضور پیدا کرد و متناسب با کاری که دشمن انجام  می دهد باید پاتک بلکه هجمه داشته باشیم؛ به اندازه ای دست ما از مبانی و منابع پر است که بسیار راحت می توان استدلال ها را متناسب با نیاز بشر ارائه و تأمین کرد، با توجه به غنایی که در منابع داریم اگر در این عرصه ورود شود تبعا اثرگذاری بسیار بالایی دارد.

 

برخی از مطرح شدن اسم انقلاب و انقلابی وحشت دارند

امام جمعه شهرکرد به تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: امروز برخی که نگاه خاصی پیدا کردند گاهی از این که اسمی از انقلاب و انقلابی بودن مطرح می شود وحشت دارند.

 

وی افزود: تصور این افراد این است انقلابی همانند داعشی های ملعون و افراطی گری های در جهان ضایعاتی را برای جهان اسلام به وجود آورده اند، خلطی در اینجا به وجود آمده و برخی انقلابی گری را با کارهای افراطی گری مخلوط کردند.

 

افراد درصدد این هستند که به نام و بهانه افراطی گری روحیه انقلابی را از حوزه های علمیه بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که این افراد درصدد هستند که به نام و بهانه افراطی گری روحیه انقلابی را از حوزه های علمیه بگیرند، اظهار داشت: این کار یک اشتباه بزرگ است، ما می گوییم اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی باید وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی همان چیزی است که صورت گرفته و 37 سال است که آثار آن را می بینیم، اسلام انقلابی نیز تا امروز تحقق پیدا کرده است؛ اگر تا امروز اسلام را با همان روحیه جهادی و انقلابی پیش بردیم به مدد خداوند توانستیم مقاومت کنیم و توطئه ها را پشت سر گذاشته و خنثی کنیم.

 

امام جمعه شهرکرد ابراز داشت: اگر اسلام انقلابی و روحیه جهادی نداشته و روحیه وادادگی، مسامحه و انفعال داشتیم آیا می توانستیم این چنین اسلام را در دنیا مطرح کنیم، آیا می توانستیم چنین تحولی در جهان به وجود بیاوریم؛ هرگز چنین چیزی نبود.

 

اسلام ارتجاعی که برخی به وسیله آن می خواهند سیاست را از حوزه ها بزدایند خطرناک است

وی عنوان کرد: همه پیشرفت ها تا کنون به وسیله اسلام انقلابی صورت گرفته و تا امروز جلو آمده است که حتما باید ادامه پیدا کند، مایه تعجب است که برخی از این معنا وحشت دارند و متأسفانه با صراحت می گویند که انقلاب اسلامی آری اما اسلام انقلابی نه.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به معنای اسلام انقلابی خاطرنشان کرد: اسلام انقلابی به معنای نه گفتن به استکبار، صهیونیسم، نفاق، کفر، ظلم و بی عدالتی ها است حال چگونه ممکن است که بگوییم نه، این ذات اسلام بوده و چنین اسلامی است که به عنوان اسلام ناب ولایی مطرح است.

 

وی اضافه کرد: اسلام ارتجاعی که برخی دنبال آن هستند که سیاست را از حوزه ها بزدایند خطرناک است، اسلام لیبرالی که در مقام جدایی دین از سیاست و آزاد منشی های آنچنانی هستند  نیز خطرناک است؛ اسلام سکولار و آمریکایی نیز خطر دارد؛ آن اسلامی که به معنای واقعی می تواند منجی بشر باشد و ان شاءالله پرچم را به دست صاحب اصلی برساند اسلام انقلابی است که ضرورت امروز بشر به شمار می رود./1323/ت301/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
اگر روحیه انقلابی از حوزه علمیه گرفته شود، در نخستین قدم خود حوزه دچار ضربه و انتحار می‌شود چون حیات حوزه علمیه به انقلابی ماندن آن است اما متأسفانه افرادی در حوزه هستند که تنها به فقه جواهری تکیه می‌کنند.
0
0