۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۲۷۱۳۸
دبیر اجرایی همایش: 

مقالات برگزیده همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا کتاب می شود

فرامرزی از استقبال نویسندگان و هنرمندان از همایش سبک زندگی شهدا خبر داد و گفت: مقالات برگزیده همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا کتاب می شود.
قدیر فرامرزی، دبیر اجرایی همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، قدیر فرامرزی، دبیر اجرایی همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا امروز در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی این همایش، اظهار داشت: تاکنون مقالات علمی برجسته و آثار متنوعی از چهره های علمی و هنرمندان کشورمان به دبیرخانه این همایش رسیده که نشان از پویایی، گیرایی و محتوای طرح شده در محورهای همایش است و هنرمندان زیادی برای ارسال اثر اقدام کرده اند.


وی افزود: بخش فیلم کوتاه این همایش آثار زیادی را به خود اختصاص داده و بر همین اساس دبیرخانه همایش درصدد است تا بعد از پایان کار نخستین همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا با هماهنگی دانشگاه ها و آموزش و پرورش نسبت به نمایش آنها در سطح دانشگاه ها و مدارس برنامه ریزی جامعی داشته باشد.


فرامرزی خاطرنشان کرد: با رایزنی های انجام شده با معاونت های مربوطه مجموعه شهرداری تبریز قرار بر استفاده از ظرفیت المان های هنری و معماری برگزیده همایش جهت اجرا در سطح کلانشهر تبریز شده است تا فرهنگ ایثار و شهادت در اقصی نقاط این شهر به معرض دید عموم به ویژه گردشگران خارجی در سال 2018 قرار گیرد.


دبیر اجرایی همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا از انتشار کتاب مقالات ارسالی به همایش نیز خبر داد و گفت: متن کامل مقالات برگزیده و چکیده دیگر مقالات ارسالی در قالب یککتاب برای استفاده فرهیختگان و استادان و دانشجویان منتشر و در دسترس قرار می گیرد.


همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار عزت الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: دوران هشت ساله جنگ تحمیلی یک گنج گران بها برای ملت ایران است که باید ابعاد مختلف آن کشف و در اختیار مردم قرار گیرد.


وی ادامه داد: در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی شهدا هر میزان کتاب و بسته فرهنگی تهیه شود باز جای کار داریم چرا که این عزیزان افرادی تک بعدی نبودند. کشف داشته های فرهنگ و سبک زندگی شهدا برای جامعه پر تلاطم ما نجات بخش است و در این روزگار که هجمه فرهنگی از سوی دشمنان شدت یافته، تنها تبعیت از سبک زندگی شهدا نجات‌بخش است.


سردار جعفری با اشاره به رفتارهای شهدا در طول زندگی شان، تصریح کرذ: پیرو ولایت بودن، پرهیز از اسباب گناه، ساده زیستی، توجه به معنویات، صبر بر مشکلات همه و همه مواردی هستند که نیاز جامعه ما به ویژه جوانان است تا بتوانند با خودسازی از گذرگاه پرخطر عمر عبور کنند.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه راه اسلام و خواست اسلام محور حرکت شهدا بوده است، گفت: امروز عده‌ای سعی دارند تا با تحریف آرمان شهدا، تلاش برای اسلام آنها را تلاش برای نفس یا فرد عنوان کنند، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازخوانی تفکر، آرمان و سبک زندگی شهدا هستیم. 


گفتنی است، همایش ملی توسعه فرهنگ و سبک زندگی شهدا اول خرداد ماه همزمان با شب نیمه شعبان در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات