۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۲۷۱۳۹
رسانه های صهیونیستی:

تل‌آویو نقشی در ترور بدرالدین نداشت

رسانه های صهیونیستی از وحشت انتقام حزب الله، نقش داشتن این رژیم در ترور فرمانده مقاومت را رد کردند.
اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، بیشتر تحلیل‌گران مسائل امنیتی در رژیم صهیونیستی به شکل بی‌سابقه‌ای تلاش می کنند رژیم صهیونیستی را از هر گونه مسؤولیتی در ترور شهید مصطفی بدر الدین، فرماندۀ نیروهای حزب الله در سوریه، مبرا کنند.

 

بر این اساس، رون بن یشای تحلیل گر مسائل نظامی در مقاله ای در روزنامۀ "یدیعوت آحرنوت" ادعا کرده است که اگر چه بدر الدین در چندین عملیات ضد صهیونیستی دست داشته است، اما تمام قرائن نشان می دهد که ترور او از سوی دیگر دشمنان حزب الله انجام شده است و اسرائیل در این زمینه نقشی ندارد.

 

بن یشای در مقالۀ مفصل خود مدعی شده که بدر الدین دشمنان زیادی داشته است، از جمله آمریکا که بدر الدین علیه شهروندانش دست به عملیات زده بود، کویت که او حملاتی را در آن کشور انجام داده است، خانوادۀ حریری که او را متهم اصلی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان می دانند؛ و نیز مخالفان سوری.

 

بن یشای می افزاید: هر چند اسرائیل از ترور هر کدام از رهبران حزب الله خوشحال می شود، اما قرائن نشان می دهد در این عملیات دست نداشته است.

 

حیزی ماخلف، کارشناس مسائل جهان عرب در شبکۀ دوم تلویزیون صهیونیستی، و آلون دیوید، تحلیل گر مسائل نظامی در شبکۀ 10 صهیونیستی، نیز دست داشتن این رژیم در ترور شهید بدر الدین را بعید دانستند.

 

رونی دانئیل، کارشناس مسائل نظامی در شبکۀ دوم تلویزیون اسرائیل هم با تأکید بر اینکه به احتمال بسیار قوی مخالفان سوری بدر الدین را ترور کرده اند، گفت: کسی که این عملیات را انجام داده، توان امنیتی، فنی و اطلاعاتی بالایی داشته است.

 

با وجود این اظهارات، دانئیل در مصاحبۀ خود یادآوری کرد که اسرائیل، پیش از این حملاتی را علیه مناطق اطراف فرودگاه دمشق، یعنی محل ترور بدر الدین، انجام داده است.

 

هر چند مقامات صهیونیستی، مانند همیشه، سیاست سکوت را در پیش گرفته و از اظهار نظر رسمی در این باره خودداری کرده اند، اما بنیامین نتانیاهو پیشتر اعتراف کرده بود رژیم صهیونیستی پشت پرده بسیاری از حملات در سوریه قرار دارد.

 

کارشناسان معتقدند عملیات ترور شهید بدر الدین با حمایت اطلاعاتی و لجستیک برخی طرف های منطقه ای، غربی یا رژیم صهیونیستی و اجرای گروه های تکفیری انجام شده است./982/ب102/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات