۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۴۲۷۳۸۰

کتاب ابعاد حقوقی فاجعه منا رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب ابعاد حقوقی فاجعه منا نوشته جمعی از اعضای هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم و پژوهشکده حج و زیارت با حضور حجت الاسلام علیزاده موسوی رییس پژوهشکده حج و زیارت، اساتید و دانشجویان در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد،
کتاب ابعاد حقوقی فاجعه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عزیزالله فهیمی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم صبح امروز در نشست رونمایی از کتاب ابعاد حقوقی فاجعه منا که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، گفت: پژوهشگران باید از خون پاک شهدای منا دفاع کنند.

 

وی در ادامه افزود: شهدای گرانقدر فاجعه منا با شهادت خود به وظیفه خود عمل کردند و امروز وظیفه پژوهشگران سازمان حج و زیارت، بسیج حقوقدانان، دانشجویان حقوق دانشگاه ها و مسؤولان است که از آرمان ها و خون پاک آنها دفاع کنند.

 

عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم خاطرنشان کرد: همه درگیریها و جنگ های جهان براساس دیدگاه های حقوقی اتفاق می افتد که برای خود می تراشند و زیر بنای همه آنها مبانی فکری است.

 

حجت الاسلام فهیمی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در مورد حادثه منا اظهار داشت: فاجعه منا را نگذارید به فراموشی سپرده شود که یکی از کارهایی که باعث می شود این حادثه دردناک فراموش نشود برگزاری نشست ها، گفتگوها، همایش ها و پژوهش های علمی است.

 

وی گفت: کتاب ابعاد حقوقی فاجعه منا با تلاش شبانه روزی جمعی از اعضای هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم و پژوهشکده حج و زیارت در کم ترین زمان نگاشته شده است.

 

گفتنی است این مراسم با حضور علما، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه قم و با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی رییس پژوهشکده حج و زیارت و حجت الاسلام احمد زادکوش معاون پژوهشی پژوهشگاه حج و زیارت برگزار شد.

 

شایان ذکر است در این نشست علمی پژوهشگران دانشکده حقوق دانشگاه قم و پژوهشکده حج و زیارت که کتاب ابعاد حقوقی منا را نگاشته اند با اختصاص وقت به ارائه گزارشی از مقالات خود پرداختند./1325/پ202/ق

 

 

 

 

 

ارسال نظرات