۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۲۷۳۹۹

سازمان سیا تنها نسخه گزارش سنا از روش‎های شکنجه این سازمان را نابود کرد

سازمان سیا تنها نسخه از گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در مورد روش های شکنجه در این سازمان را از بین برد.
استفاده سازمان سیا از روش شکنجه القای حس غرق شدن

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که سازمان سیا در اقدامی به ظاهر "اشتباه" تنها نسخه از گزارش سنای آمریکا در مورد روش های شکنجه در این سازمان را از بین برد.

 

رسانه های خبری آمریکایی می گویند که سازمان سیا به طور محرمانه این مساله را در ماه آگوست میلادی با کمیته سنا در میان گذاشت اما زمانی که این سازمان جاسوسی نتوانست نسخه جدیدی از گزارش مزبور ارائه کند این خبر رسانه ای شد.  

 

گزارش 6700 صفحه ای کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا که از اسناد و خاطرات ماموران سازمان جاسوسی سیا در تهیه آن استفاده شده بود به استفاده این سازمان از روش های شکنجه غیرقانونی مانند القای حس غرق شدن، جلوگیری از خواب و سایر روش های غیرقانونی شکنجه در زندان هایی خارج از آمریکا اشاره داشته است.

 

آن طور که رسانه های خبری آمریکایی مدعی هستند فایل گزارش سنا در داخل شبکه داخلی سازمان جاسوسی سیا آپلود (بارگذاری) شده و اصل آن به دلیل مسائل امنیتی نابود شد اما یکی دیگر از کارمندان سازمان سیا به طور اشتباهی اقدام به حذف این فایل کرد.

 

در حالی که 500 صفحه از این گزارش به طور خلاصه منتشر شده است، اما کل گزارش کمیته اطلاعاتی سنا در مورد روش های غیرقانونی شکنجه در سازمان سیا جزو اسناد طبقه بندی شده محسوب می شوند.  

 

این خبر در حالی منتشر می شود که بحث داغی در مورد استفاده از شکنجه در میان محافل سیاسی آمریکا در جریان است.

 

دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه تاکید کرده است که در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور مجددا استفاده از شکنجه را قانونی اعلام خواهد کرد./990/ب903/د

ارسال نظرات