۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۴۲۷۴۳۵

اختصاص بزرگ ترین وقف جغتای به حوزه علمیه

بزرگ ترین وقف شهرستان جغتای در سال جاری، با نیت تأمین هرینه های حوزه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان به ثبت رسید.
وقف

حسینعلی محمدی خواه، واقف خیراندیش جغتایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از وقف 2 هکتار زمین خود به نیت تأمین هزینه های حوزه علمیه امام خمینی(ره) این شهر خبر داد و گفت: این وقف شامل 1400 درخت پسته 4 ساله مجهز به سیستم آبیاری قطره ای و 2 ساعت آب چاه عمیق به ارزش 6 میلیارد ریال است.

 

وی که بازنشسته آموزش و پرورش و دارای چهار فرزند است، هدف از این وقف را کمک به رشد علوم دینی و پرورش علما معرفی و تصریح کرد: به نظرم بهترین موضوع برای وقف، حوزه علمیه است.

 

احمد محمدیان، مسؤول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جغتای نیز گفت: با ثبت این وقف، تعداد وقف های جدید این شهرستان از ابتدای سال تاکنون به 19 وقف رسید.

 

 وی افزود: در وقف نامه نیت های نشر معارف دینی، حفظ و ترویج قرآن کریم، برگزاری مراسمات مذهبی و امورات مربوط به طلاب و حوزه علمیه شهرستان جغتای قید شده است.

 

محمدیان خاطرنشان کرد: هر چه حوزه های علمیه ریشه دارتر باشد، در تربیت سربازان و سرداران امام زمان(عج) موفق تر هستیم و یکی از راه های تقویت حوزه های علمیه، برخورداری از پشتوانه اقتصادی همچون موقوفات است.

 

گفتنی است بیستمین وقف شهرستان جغتای نیز توسط سید اسدالله راهنمای راد، فرهنگی بازنشسته به میزان یک ساعت آب و 1800 متر مربع زمین از چاه عمیق ازقندی به ارزش 100میلیون ریال واقع در روستای راه چمن به ثبت رسید./302/930/ب1

ارسال نظرات