۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۲۷۵۴۴
آیت الله علوی گرگانی:

معرفت به خداوند عزت انسان را در پی دارد

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: اهل بیت(ع) به دلیل این که نسبت به خداوند معرفت داشته اند در مقابل اوامر او تسلیم بوده اند و هر کسی نسبت به خداوند معرفت داشته باشد خداوند در مقابل به او عزت در دنیا و آخرت خواهد داد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با تعدادی از کارمندان نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران با عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) بیان داشت: مقام حضرت علی اکبر(ع) بسیار والا است تا حدی که احتمال داشت مقام امامت بعد از امام حسین(ع) به وی برسد.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع)  به هنگام وارد شدن حضرت علی اکبر(ع) به میدان نبرد آیه «ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا مِنْ بَعْضٍ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» را قرائت کرد؛ این آیه در زمینه امامت است و هدف امام حسین(ع) از بیان آیه این است که بفهماند علی اکبر در حد یک امام است.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) با وجود این که می دانست آبی وجود ندارد به چه دلیل از امام حسین(ع) در خواست آب کرد؟ زیرا حضرت علی  اکبر(ع) مشاهده کرده بود با اشاره کردن امام حسین(ع) به زمین از آن آب خارج شد.

 

وی اضافه کرد: این عمل نشان می دهد که حضرت علی اکبر(ع) امام شناس کامل است زمانی که انسان امام شناس باشد می داند که تمام عالم در دست او قرار دارد؛ همانند حضرت سلیمان که با انگشتر خود تمام عالم را تسخیر خود کرده بود و اکنون نیز این انگشتر به دست امام عصر(عج) است که پس از ظهور تمام عالم حتی عمل کردن بمب های اتم در تسخیر وی خواهد بود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امام شخصی است که تمام قدرت عالم به دست او است اما فقط با اذن خداوند از آن قدرت استفاده می کند، گفت: امام حسین(ع) در کربلا می توانست با یک اشاره تمام دشمنان را نابود کند چنانچه در تاریخ این گونه موارد از اهل بیت بسیار دیده شده است اما از آن قدرت استفاده نکرد.

 

وی ادامه داد: اگر انسان های عادی دارای چنین قدرتی بودند به کسی رحم نمی کردند؛ اهل بیت(ع) به دلیل این که نسبت به خداوند معرفت داشته اند در مقابل اوامر او تسلیم بوده اند و هر کسی نسبت به خداوند معرفت داشته باشد خداوند در مقابل به او عزت در دنیا و آخرت خواهد داد./1324/پ202/ج1

ارسال نظرات