۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۲۷۸۲۴
منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

تا زمانی که رفتار کارگزاران اقتصادی تغییر نکند اقتصاد متحول نمی شود

حجت‌الاسلام حسین زاده بحرینی با بیان اینکه تا زمانی که بانک ها اصلاح شوند اقتصاد کشور درست نخواهد شد، گفت: باید نگاه مردم و خود را اصلاح کنیم و نگاه حکومت و رفتار حکومت را تغییر بدهیم و در مسیری قرار بدهیم که آن مسیر اصلاح وضعیت اقتصادی کشور باشد.
حجت الاسلام حسین زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین زاده بحرینی منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث که در محل تالار بنیاد پژوهش های اسلامی استان قدس رضوی برگزار شد با طرح این سوال که نقش حوزه علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟ اظهار داشت: خیلی از امور باید با تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شود و نقش حوزه علمیه در این تحقق این است که بتوانیم نگاه مردم به اقتصاد را دگرگون کنیم.


منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مهم ترین مانعی که امروز بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد نگاه های ناهمسو است، خاطر نشان کرد: اقتصاد یک کشور محصول رفتار آن کشور است.


وی با اشاره به اینکه اقتصاد به معنای تولید، توزیع ثروت، بهره وری و کارایی وسرمایه گذاری رفتارهایی اقتصادی هستند که کارگزاران اقتصادی انجام می دهند، افزود: نگاه ما است که رفتارها را شکل می دهد و تا زمانی که نگاه و دید خود را تغییر ندهیم انتظار زیادی است و تا زمانی که رفتار کارگزاران اقتصادی تغییر نکند اقتصاد متحول نمی شود.


حجت الاسلام حسین زاده بحرینی با بیان اینکه بدون هیچ تردیدی اقتصاد کشور بدون سرمایه گذاری رشد نمی کند، عنوان کرد: رشد پیش نیاز توسعه است و باید سرمایه گذاری اتفاق بیفتد و اگر رشد اتفاق نیفتاد توسعه ای نیست.


وی در ادامه با اشاره به آیه قرآن «الذین یکنزون الذهب و الفضه و لا ینفقونها فی سبیل الله فبشرهم بعذاب الیم» گفت: باید در بین مردم این نگاه تبلیغ شود که از نظر دین جمع و سرمایه گذاری ثروت امری مطلوب و لازم است و آنچه از نظر دین حرام و مردود است خارج کردن ثروت از مدار اقتصادی است.


منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر خواسته باشیم به نتایجی در زمینه اقتصاد مقاومتی رسید باید ثروتمند باشیم، اظهار داشت: باید نگاه مردم را متحول کنیم که اگر نگاه متحول شود در اقتصاد تحول صورت می گیرد.


وی با اشاره به اینکه حوزه  علمیه در انجام وظیفه خود که تغییر نگاه و افکار مردم متناسب با اقتصاد مقاومتی است به خوبی عمل نکرده است، عنوان کرد: باید این نقش در بین طلاب و حوزویان پر رنگ شود.


حجت الاسلام حسین زاده بحرینی با اظهار به اینکه در طول ناریخ تشیع روحانیت فقط به موعظه و تغییر رفتار مردم بسنده نکردند بلکه خود را در مقابل حاکمان مسؤول می دانستند، افزود: عالمان اصیل نسبت به رفتار حکومت ها بی توجه نبوده اند.


وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تا زمانی که بانک ها اصلاح شوند اقتصاد کشور درست نخواهد شد، اظهار داشت: باید نگاه مردم و خود را اصلاح کنیم و نگاه حکومت و رفتار حکومت را تغییر بدهیم و در مسیری قرار بدهیم که آن مسیر اصلاح وضعیت اقتصادی کشور باشد./202/859/ب1

ارسال نظرات