۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۲۷۸۵۲
مدیر مدرسه شهیدین:

حجاب اصلی‌ترین زیر بنای توسعه تمدنی کشور است

مدیر مدرسه شهیدین با بیان اینکه حجاب اصلی‌ترین زیر بنای توسعه تمدن در تمامی طول تاریخ بشر است، گفت: اگر سرگذشت اقوام و گذشتگان را مطالعه کنید متوجه می‌شوید که جوامعی که از نعمت حجاب و حیا بی بهره بوده‌اند سرنوشتی جز نابودی و تباهی نداشته اند.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد رضا طباطبایی، مدیر مدرسه شهیدین بعد از ظهر امروز در دومین همایش سراسری دانش آموختگان جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه اگر انسان سرنوشت قوم ثمود و عاد را مطالعه کند متوجه می‌شود که جوامع بی حجاب و بی عفت که سبک زندگی حیوانی را انتخاب کرده‌اند سرنوشتی جز تباهی نداشته اند، گفت: قرآن کریم دو نوع حیات و سبک زندگی را برای انسان مثال می‌زند که یکی حیات طیبه و دیگری حیات حیوانی است.

 

وی افزود: اساس حیات طیبه را حجاب و عفت عمومی تشکیل می‌دهد و در پناه حجاب و عفت است که می‌توان به این نوع سبک زندگی انسان را به نفس مطمئنه می‌رساند دست یافت و در این سبک زندگی انسان به مرتبه‌ای می‌رسد که نه تنها خداوند از او راضی است بلکه انسان هم از خود راضی بوده و زندگی سرشار از آرامشی را تجربه می کند.

 

مدیر مدرسه شهیدین با تأکید بر اینکه جوامع در سایه حیا پیشرفت می کنند، تصریح کرد: در جوامعی که زن و مرد با هم اختلاط دارند فرصت تفکر از مردم سلب می‌شود و انسان به جای پرداختن به علوم مختلف درگیر هوای نفس می‌شود و زمانی که قوای نفسانی و شهوت بر انسان غلبه کند فرصت پیشرفت و تعالی را از او سلب می کند.

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه در جوامع غربی هم زنان در محیط های علمی پوشش را رعایت می‌کنند و این‌طور نیست که در این جوامع همه مشغول شهوت رانی باشند، افزود: اساس پیشرفت بر مبنای آرامش فکر است و آرامش فکری به ویژه برای زنان و مردان در قالب حجاب و پوشش محیا می شود.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت حجاب و عفاف در کشور ما روز به روز بر اثر تبلیغات دشمنان بدتر می شود، افزود: باید به مسأله حجاب در کشور توجه ویژه ای شود و باید همانطور که بانوان حوزوی به حجاب مقید هستند این شیوه از پوشش در سراسر کشور گسترده شده و این گستردگی نیازمند تبلیغ هدفمند مبلغان است.

 

مدیر مدرسه شهیدین با تأکید بر اینکه باید فرهنگ حجاب و عفاف را در کشور نهادینه کنیم، اظهار کرد: آنچه تداوم انقلاب و اسلام را در حال حاضر در کشور محقق می‌کند فرهنگ حجاب و عفاف است و اگر این فرهنگ با همین روند در سطح کشور کمرنگ شود در آینده‌ای نه چندان دور اثری از اسلام و ارزش‌های اسلامی در جامعه باقی نخواهد ماند و دشمن خواهد توانست از طریق نبرد نرم فرهنگی کشور را در دست بگیرد./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات