۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۲۸۰۱۲
امام جمعه شهرکرد:

زمینه بهره‌‌مندی جوانان از فرصت جوانی در جامعه مهیا نیست

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه برای بهره‌‌مندی جوانان از فرصت جوانی و استفاده از ظرفیت آن‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه وجود نداشته و شعار نیز فایده‌ای ندارد.
، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با جمعی از جوانان این استان با اشاره به توانمندی و استعداد جوانان در دوران جوانی اظهار داشت: جوان برای هر جامعه‌ای سرمایه عظیمی است که باید در یک ظرف درست تربیتی قرار بگیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر دیدگاه‌های مختلفی در جامعه از سوی جوانان، والدین جوانان و متولیان امور جوانان در کشور نسبت به موضوع جوان وجود دارد که باید همه به یک هدف معطوف و به یک نتیجه واحد منجر شوند.

 

این مقام مسؤول یادآور شد: مسأله‌ای که در همه دیدگاه‌ها مشخص است این است که زمینه برای بهره‌‌مندی جوانان از فرصت جوانی و استفاده از ظرفیت آن‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه وجود نداشته و شعار نیز فایده‌ای ندارد.

 

وی تشریح کرد: بر روی کاغذ تصمیم‌های خوبی برای جوانان گرفته می‌شود اما عملیاتی شدن آن‌ها نیز مهم است چرا که جوانان ما در حوزه‌های مختلف از جمله خلاقیت و نوآوری بسیار سرآمد هستند و می‌توانند در عرصه‌های مختلف مانند اقتصاد مقاومتی، جهت‌ دهی به جامعه، سیاست و... نقش اثرگذاری را ایفا کنند.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه تاکنون از جوانان و استعدادهای آن‌ها در جامعه استفاده ‌نشده، بیان داشت: امروز به دلیل استفاده نکردن از توانمندی و استعداد جوانان میدان در دست دشمن است و باید از آنچه داریم استفاده کنیم تا زمینه ظهور و بروز توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جوانان فراهم شود.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه دشمن به‌ خوبی از فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی برای انحراف جوانان استفاده می‌کند، افزود: باید در زمینه‌های مختلف تربیتی برای جوانان زمینه فراهم شود تا آن‌ها بتوانند به‌ آسانی به اهداف خود دسترسی پیدا کنند.

 

وی اضافه کرد: انسان در هر مقطعی از زمان می‌تواند زمینه‌های رشد و تعالی خود را آماده کند اما اسلام دیدگاه اندیشمندانه و جهت‌داری در راستای استفاده از دوران مهم جوانی دارد و به همین دلیل توجه به زمینه‌های رشد را مهم دانسته است.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که اسلام برای دوران جوانی برنامه‌های ویژه‌ای دارد و باید زمینه‌ رسیدن به تعالی حتی از زمان ازدواج والدین برای تربیت نسل جوان مهیا شود، بیان داشت: تعلیم و تربیت باید پیش از ورود جوان به عرصه‌های آموزشی آغاز شود تا پس از ورود به عرصه‌های آموزشی از ظرفیت‌های فراوانی که داشته و به‌ دست آورده به‌ صورت مطلوبی استفاده کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: معنای فراهم نبودن زمینه‌های رشد و پیشرفت پیش از دوران جوانی این نیست که با فراهم نبودن این زمینه‌ها جوان نمی‌تواند در دوران جوانی عرصه کمال را برای خود فراهم کند بلکه این زمینه‌ها دشواری‌ مسیر رسیدن به رشد و کمال را آسان‌تر می‌کنند./9457/202/ب2

ارسال نظرات