۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۲۸۵۹۵
استاد حوزه و دانشگاه:

برچیدن ظلم در گستره کره خاکی هدف امام راحل بود

حجت الاسلام مطهری گفت:  امام راحل معتقد به ریشه‌کن شدن ظلم در تمام ابعاد و از میان رفتن آن در گستره کره خاکی بود و تا برطرف شدن ظلم و فتنه به مبارزه مستمر اعتقاد داشت و بر این مبارزه تأکید می کرد.
امام خمینی

حجت الاسلام رضا مطهری، مدیر مؤسسه آوای بینش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان‌ این‌که اندیشه امام راحل ناشی از اندیشه ائمه اطهار(ع) است، گفت: ظلم ستیزی و مقابله با ظالم ریشه در اندیشه قرآنی و اسلام دارد که از محور های اساسی اندیشه امام است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برخاسته از اندیشه متعالی امام راحل و تفکر مبارزه با ظلم و جوز است، خاطرنشان کرد: نگرش مقابله با ظلم و مبارزه با ظالم از مؤلفه های اساسی انقلاب و آموزه های محوری امام راحل بود، انقلاب حقیقتا در مقام تداوم بخشي و احياي این اندیشه گام بر می دارد.

 

حجت الاسلام مطهری اعتقاد تفکر مسیحیت کنونی را بر خلاف اندیشه مقابله با ظلم و جور دانست و ابراز داشت: ظلم ستیزی در آیین مسیحیت کنونی معنا ندارد و در مقابل هر گونه ظلم ستیزی سکوت اختیار کرده و در برابر ظلم ظالم روی بر می گردانند.

 

وی با بیان اینکه اندیشه انقلابی بر گرفته از اسلام ناب محمدی و ریشه ظلم ستیزی آن براساس تفکر اسلامی است، افزود: اسلام با چنین رویکردی مخالف بوده و در مقابل هر گونه ظلمی دعوت به مقابله می کند و حتی با مظلوم واقع شدن و زیر یوغ ظالم قرار گرفتن نیز مخالف است.

 

مدیر مؤسسه آوای بینش تصریح کرد: اين هدف چنان داراي اهميت است كه قرآن در آيه 25 سوره حديد به صراحت هدف از مأموريت هاي پيامبران و فرو فرستادن كتاب هاي آسماني را آگاهي بخشي و روشنگري مردم نسبت به حقوق خود، بسترسازي براي نهضت و قيام توده هاي مردم برای حفظ حقوق خویش می داند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در اندیشه اسلامی ظلم به فرد در حقیقت ظلم به پیکره جامعه است و در اندیشه امام راحل و  مقام معظم رهبری که برگرفته از دین مبین اسلام است، اگر به کسی ظلم شود چه مسلمان باشد، چه غیر مسلمان باید او را یاری و تا برطرف شدن ظلم از او حمایت کرد.

 

وی اندیشه امام را در ظلم ستیزی به گستره ظلم در زمان و مکان دانست و ابراز داشت: امام راحل اعتقاد به ریشه کن شدن ظلم در تمام ابعاد و از میان رفتن آن در گستره کره خاکی بود و تا برطرف شده ظلم و فتنه به مبارزه مستمر اعتقاد داشت و بر این مبارزه تأکید می کرد.

 

این استاد حوزه با اشاره به دور اندیشی امام خمینی(ره) در چینش بسیاری از رویدادهای مدام انقلابی، گفت: راهپیمایی روز قدس سبب اتحاد ملل مسلمان شد و بیشترین نقش را در صدور اندیشه‌ انقلابی، اسلامی ایفاء کرد و ظلم ستیزی را در اندیشه مسلمانان بیدار نمود.

 

وی دفاع امام راحل از ملت مظلوم منطقه و فلسطین را برگرفته از همینه اندیشه دانست و ابراز داشت: امروز با شرارت استکبار جهانی در منطقه شاهد شرایط سخت و دشواری در یمن، سوریه و عراق هستیم، و ایران اسلامی مدافع حقیقی مظلومان در منطقه است.

 

حجت الاسلام مطهری با بیان این‌که مشخص می شود که گستره ظلم ستیزی در اندیشه امام راحل مختص به مسلمانان نیست، تأکید کرد: در تفکر انقلابی هر جا مظلومی باشد، چه مسلمان و چه غیر مسلمان باید از او حمایت کرد./854/302/ب2

ارسال نظرات