۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۴۲۸۷۰۰
معاون فرهنگی اوقاف فارس خبر داد؛

فعالیت ۵۷۰ مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه فارس

معاون فرهنگي اجتماعي اداره‌ کل اوقاف و امور خيريه فارس گفت: ۵۷۰ مركز فرهنگي قرآني در بقاع متبركه استان فارس به‌ صورت مستمر در حال فعاليت هستند.
حجت الاسلام سید میثم حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سيد‌ميثم حسيني، معاون فرهنگي اجتماعي اداره‌کل اوقاف و امور خيريه فارس گفت: باتوجه به اینکه استان فارس دارای بیشترین اماکن مذهبی در کشور را به خود اختصاص داده است؛ طبق برنامه چهارساله این سازمان  با تخصیص اعتبار و حمایت‌های مسئولین امر تمامی بقاع متبرکه فارس به مراکز فرهنگی ـ آموزشی تبدیل می‌شوند.

 

وي  با یادآوری اینکه هم اکنون یک  هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه در فارس وجود دارد افزود: در تلاش هستیم که با معرفی يک مدیر در هر مرکز فرهنگی با حضور در بقاع متبرکه  و با احداث و تجهیز کتابخانه‌ها در محل امامزادگان مراکز فرهنگی بقاع متبرکه فارس را رونق بخشیم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس وجود بقاع متبرکه در هر منطقه را موجب خیر برکت و آرامش منطقه دانست و افزود: ضروری است که در راستای تحقق منويات مقام معظم رهبری مبنی بر تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ، فعاليت‌های فرهنگی و قرآنی از طریق فعالیت در بقاع متبرکه افزایش دهیم.

 

حجت الاسلام حسيني از فعالیت ۵۷۰ مرکز فرهنگی ـ قرآنی در بقاع متبرکه این استان خبر داد و ادامه داد: ظرفيت استان فارس بيشتر از اين است، به یاری خدا در سال‌هاي آتي اين مراكز فرهنگي را تقويت و تجهيز خواهيم كرد.

 

وي تصريح كرد: در اين مراكز سعي بر اين است كه از مردم محلي و بومي آن منطقه استفاده كنيم، زيرا شناخت بيشتري نسبت به فرهنگ و آدام و رسوم آن منطقه دارند و بتوان بهتر عمل كرد.

 

معاون فرهنگي اجتماعي اداره‌کل اوقاف و امور خيريه فارس در پایان گفت: شهر شيراز و كازرون بيشترين تعداد مراكز فرهنگي را به خود اختصاص داده‌اند./919/102/ب2

ارسال نظرات