۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۳۰۳۰۷
امام جمعه کوهبنان:

وحدت و یکپارچگی در باورهای امام خمینی جایگاه ویژه ای داشت

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه در باورهای امام خمینی(ره)، مسأله وحدت و یکپارچگی، جایگاه ویژه ای داشت، گفت: امام همیشه در طول نهضت و پس از پیروزی انقلاب، این امر مهم را مورد توجه قرار دادند که اگر در میان امّت اسلامی، اختلاف باشد، هیچ گاه به هدف خود و پیروزی نائل نخواهد شد.
امام خمینی

حجت الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: حضرت امام(ره) بر روی اسلامی بودن نظام تأکید داشتند و همه تلاششان این بود که مردم برای جمهوری اسلامی انقلاب کردند و هم رأی مردم بر جمهوری اسلامی تأثیرگذار بود.

 

وی بیان کرد: یکی از اصولی را که ایشان همواره به آن توجه خاصی داشتند اهمیت به محرومان و طبقه مستضعف جامعه بود و می فرمودند« من یک موی کوخ نشینان و محرومان را با دنیای کاخ نشینان عوض نمی کنم»  و همواره تأکید داشتند به قشر مستمند رسیدگی شود.

 

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: با توجه به اینکه کشو رما یک انقلاب اسلامی است و الگو و نمونه برای سایر کشورها است، باید از لحاظ اقتصادی به خودکفایی برسد و زمانی که امام راحل آمدند به این امر توجه خاصی داشتند و بارها بر محور کشاورزی تأکید داشتند و آن را مطرح می کردند.

 

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: امام راحل تأکید داشتند کشور باید از لحاظ  اقتصادی مستقل باشد و وابسته به کشورهای بیگانه نباشد.

 

وی توجه امام به قشر جوان، دانش آموزان ودانشجویان را از دیگر اصول و شاخصه های امام راحل عنوان کرد وافزود: ایشان در پیامی فرمودند «هی تبلیغ کردند، هرچه صرف تبلیغ کردند، همه چیز ما را دادند به غیر وهمه نیروهای جوانی ما را از بین بردند و همه جا را خراب کردند با تبلیغات، هی تبلیغ کردند به اینکه به تمدن بزرگ می خواهیم برسیم، بعد از مثلاً همین زودی ما در عرض ممالک پیشرفته، جلو رفته، چه شده، می رسیم باز این سال دیگر، مثلاً از این حرفهایی که اغفال می خواستند بکنند کشور ما و جوان های ما را و اینکه توجه نداشته باشند به اینکه دارد سرشان چه می اید، یک دسته را هم اغفال کردند، یک دسته اشخاص فاسد اغفال کردند یک دسته جوانهای ما را اینها را از این غفلت بیرون بیاورید، بسازید این جوان های خودتان را که برای اسلام باشند.

 

امام جمعه کوهبنان خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در ایامی وارد کشور شدند که هنوز بخشی از حکومت در اختیار وابستگان به رژیم پهلوی قرار داشت، اما امام به واسطه ‌پیمانی که با مردم بسته بودند با توکل به خداوند با صلابت و شجاعت وارد کشور شد و در نخستین لحظات ورود با حضور در بهشت زهرا با آرمان‌های بلند شهیدان تجدید عهد و پیمان کردند.

 

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: ملت ایران به برکت ایمان و تبعیت از حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی و کشور خود دفاع کردند و در این راستا هزینه‌ ای گزاف را پرداختند به گونه‌ ای که عده‌ای در این راستا به شهادت رسیدند و تعدادی هم به درجه جانبازی نائل و گروهی هم به اسارت درآمدند‌.

 

وی در پایان ابراز کرد: در باورهای امام خمینی(ره)، مسأله وحدت و یکپارچگی، جایگاه ویژه ای داشت، امام همیشه در طول نهضت و پس از پیروزی انقلاب، این امر مهم را مورد توجه قرار دادند که اگر در میان امّت اسلامی، اختلاف باشد، هیچ گاه به هدف خود و پیروزی نائل نخواهد شد./9709/302/ب2

 

 

ارسال نظرات