۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۳۰۶۰۲

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در بصره برگزار شد

هزاران نفر از شهروندان بصره، روز گذشته، سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را در کاخ های ریاست جمهوری در مرکز این شهر گرامی داشتند.
سالگرد امام خمینی در بصره

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از شهروندان بصره، شهربندری جنوب عراق، عصر روز گذشته همزمان با ایران، سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را با تجمع در مجموعه معروف به کاخ های ریاست جمهوری در مرکز این شهر گرامی داشتند.

 

در این مراسم که از سوی گروه های بسیج مردمی و با مشارکت سرکنسولگری ایران در این شهر برگزار شد، از مقام والای امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجلیل به عمل آمد.

 

حجج الاسلام سید فرات الشرع و سید هاشم حیدری از روحانیان برجسته عراق، نمایندگان فعلی و سابق استان در پارلمان عراق، شیوخ عشایر و علمای دین، اعم از شیعه و سنی و نیز سرکنسول و کارکنان کنسولگری ایران در بصره در این مراسم شرکت داشتند.

 

سخنرانان در این مراسم از جمله سید هاشم الحیدری و سرکنسول ایران در بصره، به تشریح و تبیین ابعاد مختلف شخصیتی امام در مبارزه و تلاش برای تاسیس نظام اسلامی در ایران و همچنین روشنگری در جهان اسلام پرداختند.

 

در این مراسم مردمی، امام خمینی نمونه و اسوه و الگو نه تنها در حوزه های مدیریتی و رهبری که در حوزه های فردی و اجتماعی معرفی و اعلام شد امام خمینی برای عراقی ها و مسلمانان آثار و برکاتی به همراه داشته است و الهام بخش ملت عراق در مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر گروه های تروریستی و تکفیری است.

 

همچنین گفته شد، روابط دو ملت ایران و عراق و نیز کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق در جنگ علیه داعش، ملهم از آموزه ها و درس های امام خمینی است.

 

در این مراسم بسیاری از اقشار مردم بصره بویژه جوانان و رزمندگان بسیج مردمی شرکت داشتند.

 

پیش از این طی یک هفته اخیر در بصره یک ویژه برنامه دیگری نیز برگزار شد و علاوه بر این در شهرهای دیوانیه و ناصریه و العماره نیز ویژه برنامه هایی به همین مناسبت برگزار شده که در العماره بیش از 3 هزار نفر در ورزشگاه این شهر تجمع کردند.

 

طی روزهای گذشته در بغداد، نجف و کربلا نیز ویژه برنامه های خودجوش و مردمی تدارک دیده و برگزار شد و قرار است امروز شنبه نیز در برخی شهرهای عراق از جمله در بغداد تجمع هایی به مناسبت سالگرد ارتحال امام برگزار شود.

 

طی این ایام بسیاری از شخصیت های دینی و سیاسی و فرهنگی با صدوربیانیه هایی که در مراسم مختلف قرائت و در رسانه های عراق منتشر شد، از امام خمینی و مجاهدت هایش در راه احیای اسلام اصیل و ناب تجلیل کردند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات