۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۳۱۳۳۶

واکنش دارالافتای مصر نسبت به ممانعت داعش از برگزاری نماز تراویح

دارالافتای مصر نسبت به ممانعت داعش از برگزاری نماز تروایح واکنش نشان داد.
نماز تراویح

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای مصر امروز طی پیامی تعطیلی و عدم اجازه برای برگزاری نماز تراویح از سوی جریان تروریستی و تکفیری داعش را محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: ممانعت از برگزاری نماز تراویح در مساجد بر خلاف شریعت اسلامی و سنت نبی اکرم (ص) است.

 

در الافتای مصر افزود: داعش در حالی از برگزاری نماز تروایح جلوگیری می کند که مسلمانان بیش از صدها سال است که این نماز را در مساجد می خوانند.

 

گفتنی است جریان تروریستی و تکفیری داعش نماز تراویح را بدعت و خلاف سنت نبی اکرم (ص) اعلام کرده است و بر این اساس از برگزاری این نماز در مساجد خودداری می کند.

 

تراویح لغتی عربی است و به نمازهایی اطلاق می‌شود که مسلمانان سنی در شب‌های ماه رمضان به جماعت می‌خوانند. این نماز پس از نماز عشاء خوانده می‌شود. در بین اهل سنت رسم است که هر شب یک جزء قرآن را در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان، قرآن ختم شود. نماز تراویح بیست رکعت است اما پس از هر دو رکعت سلام داده می‌شود، که پس از هر چهار رکعت استراحت (ترویحه) انجام می‌شود و از این رو آنرا نماز تراویح می‌نامند. ترویحه، وقفه کوتاهی است که از آن برای خواندن دعا یا اذکار استفاده می‌شود. نماز تراویح در مساجد اهل سنت در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. هر ساله در ماه رمضان جمعیت بسیاری برای شرکت در نماز تراویح مسجدالحرام در مکه و مسجد نبوی در مدینه جمع می‌شوند.

 

از نظر شیعیان نماز تراویح، همان نماز وتر و یا نماز تجهد (در کل نماز نافله) است که در ماه رمضان و غیر از آن مستحب و سنت است. شیعیان اعتقاد دارند که خواندن نماز مستحب به جماعت صحیح نیست و این نماز تروایح نیز بدعت است./994/ب903/د

ارسال نظرات