۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۳۱۳۳۹

تاوان علمای سنی و سلفی عراق برای مصاحبه با شبکه العالم ایران

شماری از علمای اهل سنت و شیوخ سلفی عراق، به دلیل مصاحبه هایشان با شبکه العالم، با تخریب و هجمه شدید افراط گرایان سلفی رو به رو شده اند.
شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ تعدادی ازعلمای اهل سنت و سلفی عراق که بارها با شبکۀ العالم مصاحبه کرده و ضمن اتخاذ مواضعی در حمایت از نیروهای مردمی عراق و قدردانی از ایرن به دلیل پشتیبانی از ملت و دولت عراق برای مبارزه با تروریسم، سیاست های حامیان منطقه ای و بین المللی تروریسم، به ویژه عربستان، را مورد انتقاد قرار داده اند، اکنون در حال پرداخت تاوان موضع گیری های خود هستند.

 

یکی از این علما، شیخ مهدی الصمیدعی، عالم سلفی و مفتی اهل سنت و جماعت عراق، است. او که از علمای سلفی- جهادی عراق به شمار می آید، به دلیل مبارزه با اشغالگران آمریکایی مدت ها از سوی آنان زندانی شده بود. وی، چندی پیش، در در گفت وگو با شبکه العالم، ضمن انتقاد از رفتار رژیم سعودی در منع اعزام ایرانیان به حج، آن را اقدامی ظالمانه و ضد اسلامی معرفی کرده بود.

 

الصمیدعی، همراه با، شیخ عبد اللطیف الهمیم رییس اوقاف اهل سنت عراق و شیخ خالد الملا رییس جماعت علمای عراق ، برجسته ترین شخصیت های سنی عراق هستند که هدف انبوهی از توهین ها و تخریب ها قرار گرفته اند.

 

برای نمونه، پایگاه های سلفی مانند البشیر و الإسلام الیوم، شخصیت های یاد شده را به دلیل مصاحبه هایشان در حمایت از نیروهای مردمی، انتقاد از آل سعود به دلیل منع ایرانیان از ادای فریضه حج و محکوم کردن شیوخ تکفیری، با القابی مانند مزدوران ایران، اهل سنت نوری المالکی و بازیچه دست ایران توصیف کرده و مدعی شده اند تمام موضع گیری های آنان علیه کسانی که آن ها علمای تکفیری نامیده اند، موضع گیری علیه علمای اهل سنت است!/994/ب102/د

ارسال نظرات