۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۳۱۴۸۱

همایش «امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی» در شمال پاکستان برگزار شد

همزمان با ایام بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، همایش 'امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی' در شهر 'اسکردو' از توابع ایالت 'گلیت بلتستان' در شمال پاکستان برگزار شد.
امام خمینی

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش 'امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی' با حضور شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و دینی از فرق مختلف اسلامی از جمله گروه های اهل سنت، اهل حدیث، نوربخشیه و شیعیان برگزار شد.

 

در این همایش فیلم کوتاهی از دوران حیات سراسر معنوی حضرت امام خمینی (ره) به نمایش درآمد و تعدادی از شاعران سروده های خود را در وصف امام راحل قرائت کردند که با استقبال حاضران روبرو شد.

 

مولانا ابراهیم خلیل از علمای برجسته اهل سنت و جماعت، مولانا شیخ یونس از علمای نوربخشیه، پروفسور حسن شاد، پروفسور حشمت کمال از استادان دانشگاه پاکستان، محمد علی توحیدی و شیخ احمد نوری از مسئولین جامعه النجف درباره نقش حضرت امام خمینی(ره) در بیداری مسلمانان و جهان اسلام سخنرانی کردند.

 

شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی در این همایش، ضمن تسلیت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت خمینی(ره) و تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این همایش، گفت: خداوند را شاکرم که در این مجلس که با نام حضرت امام ره برگزار گردیده است، جمعی از علمای اهل تسنن، تشیع، اهل حدیث و نور بخشیه در زیریک سقف گرد هم آمدند.

 

دارایی گفت: هرجا که وحدت باشد خدا هست و رضای خداوند در اتحاد و وحدت همه مسلمین است و هر جا که تفرقه باشد قطعاً شیطان حضور دارد و این اجتماع بزرگ بیانگر روح وحدت و اخوت شما برادران و پیروان فرق اسلامی در این منطقه است.

 

وی تاکید کرد: این محفل دلالت بر وجود آرامش، امنیت و محبت بین همه مسلمانان منطقه است و این همان چیزی است که دین از ما انتظار دارد و این شهر برای همه مناطق پاکستان می تواند الگویی ارزنده باشد.

 

رایزن فرهنگی کشورمان در بخش دیگری از سخنانش گفت گفت: انبیاء در طول تاریخ که به رسالت مبعوث شدند عده ای موافق و عده ای مخالف داشتند، موافقین جبهه محرومین و مستضعفین را تشکیل می داد و در مقابل جبهه مخالفین ازمستکبرین بودند که آرمان های پیامبران را قبولی نداشتند، لذا در طول تاریخ هابیل ها و قابیل ها باهم در جنگ و تضاد بودند.

 

دارایی افزود: امام خمینی(ره) نیز نهضت خود را بر اتکاء به خداوند و قدرت مردم پایه گذاری کرد، مردم سخن امام (ره) را ترجمان سخن خویش می دانستند وحرف امام حرف مردم بود و مردم به عنوان یک منجی به چهره ایشان و کلام ایشان توجه داشتند وازاینرو به نهضت امام لبیک گفته وتاآخر نیز براین میثاق وفدار ماندند.

 

لازم به ذکر است این همایش برای اولین بار با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اسلام آباد و مرکز بزم علم وفن و جامعه النجف در شهر اسکردو درشمال پاکستان برگزار شد که با استقبال بسیار خوب نخبگان، علما و شخصیت های علمی، فرهنگی و دینی منطقه روبرو شد./847/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات