۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۳۱۷۴۹
نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي:

قرآن درخانه ها وجود دارد اما روح قرآن درخانواده ها وجود ندارد

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي از قرآن به عنوان متاع گمشده جامعه امروز نام برد و گفت: قرآن درخانه ها وجود دارد اما روح قرآن درخانواده ها وجود ندارد.
دكتر سيد جواد ساداتي نژاد نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوريا اسلامي

سيد جواد ساداتي نژاد در حاشيه آيين حفظ خواني قرآن در ميدان جهاد كاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، با اشاره به فرمايشات رهبر معظم مبني بر تربيت 10ميليون حافظ قرآن، گفت: 10 ميليون حافظ قرآن کريم به معناي 10ميليون سرباز قرآني است که درمسيرقرآن آمده ومدافع ومحافظ قرآن مي شوند و با اين 10ميليون مدافع، امنيت اجتماعي واخلاقي کشور تضمين شده است.

 

وي افزود: براي تربيت 10 ميليون حافظ و سرباز قرآني در كشور مسؤولان وظيفه سياستگزاري وحمايت را دارند، اما مردم و مؤسسات مردم نهاد و هيات هاي مذهبي نيز براي تحق فرمايشات رهبر معظم انقلاب بايد وارد اين عرصه و ميدان شوند.

 

نماينده مردم شهرستان کاشان و آران وبيدگل در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مهجور ماندن قرآن در خانواده و جامعه، گفت: يكي از سؤالات روز قيامت از مؤمنين نيز همين است كه چرا اجازه داديد قرآن در جامعه مهجور باشد.

 

ساداتي نژاد، در ادامه با اشاره به اينكه، رفتارها وسبک و روش زندگي ما قرآني نيست، يادآور شد: قرآن درخانه ها وجود دارد اما روح قرآن در خانواده ها نيست و اين متاع گمشده جامعه امروز است.

 

وي‌ همچنين به جايگاه قرآن درحوزه هاي علميه، آموزش و پروش و دانشگاه‌ها نيز اشاره كرد و افزود: قرآن درحوزه هاي علميه نقش محوري دارد اما در ترويج آن بايد روش‌هاي نوين تري اعمال شود.

 

نماينده مردم شهرستان کاشان و آران و بيدگل درمجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: درآموزش وپرورش، آموزش ترويج قرآن وجود دارد اما اين آموزش ها بايد به حوزه عمل وارد شود، بنابراين براي چگونه جاري شدن قرآن در رفتارها کمترکارشده است.

 

ساداتي نژادبا اشاره به اينكه کانونهاي دانشجويي و معاونت هاي فرهنگي متولي امور قرآني در دانشگاه ها هستند، گفت: دانشگاه آخرين حلقه آموزش است و افراد بعد از آن به عنوان يک نيروي متخصص وارد جامعه کارشده و تشکيل خانوده مي دهد.

 

نماينده مردم شهرستان کاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي افزود: افراد را دراين مرحله بايد به آموزش قرآن مسلط كرده و آموزش دهيم که چگونه از ظرفيت قرآن بيشترين بهره برداري را داشته باشند.  

 

ساداتي نژاد در ادامه ابتكار مؤسسه اميرالمومنين(ع)كاشان براي اجراي آيين حفظ خواني قرآن در محيط باز ميدان جهاد كاشان با هددف ترويج قرآن در جامعه حائز اهميت دانست و افزود: در کاشان که هوا گرم مي شود، درفضاي بعد از افطارکه هواي مطبوعي است و خانواده ها فضاي بيرون از خانه را انتخاب مي‌كنند بهترين فرصت و مكان براي فعاليتهاي فرهنگي درفضاي باز كه جذابيت خاصي دارد بايد با پيوست هاي خودش انجام گيرد.

 

نماينده مردم شهرستان کاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي افزود: وقتي فعاليت فرهنگي وارد فضاي باز مي شود بايد تعاملات خودش را با اطراف ايجاد کند.

 

ساداتي نژاد به لزوم تعاملات مؤسسه اميرالمومنين (ع) کاشان و مسؤولان شهري در اين خصوص اشاره داشته و تصريح کرد: راي ترويج قرآن درفضاي بازشهري همه دست به دست هم دهند، مراقبتهاي انتظامي و امنيتي انجام شود تا برنامه هايي با آرامش‌ کامل و درشان شهرستان دارالمومنين کاشان برگزار شود./1307ب3//302

ارسال نظرات