۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۳۲۱۷۱
مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف کشور:

یک‌میلیون نفر در طرح حفظ قرآن کریم کشور شرکت کردند

مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت بیش از یک‌میلیون قرآن‌آموز در طرح ملی حفظ قرآن کریم این سازمان در استان‌های مختلف کشور خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: این طرح در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با هدف تربیت 10 میلیون قاری و حافظ قرآن کریم در کشور در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک‌میلیون نفر در استان‌های مختلف کشور برای حفظ قرآن کریم از جزء یک تا 30 در سامانه ملی نهضت حفظ قرآن ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: با توجه به فرموده رهبری که در کشور باید 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم، طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم به منظور تحقق این مطالبه رهبری با قدرت و جدیت ادامه می‌یابد.

 

حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره به اینکه طرح مزبور با عاملیت سازمان اوقاف در کشور اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح نهضت حفظ قرآن کریم و تربیت حافظان قرآنی از مأموریت‌ها و اولویت‌های اصلی این سازمان محسوب می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، اظهار کرد: در این راستا نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی در مناسبت‌های گوناگون به میزبانی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

 

مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان در برگزاری این برنامه‌ها، تصریح کرد: به منظور تحقق کامل هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی لازم است امامزاده‌های واجب‌التعظیم در کشور با قدرت بیشتری احیا، نوسازی و بازسازی شوند.

 

حجت‌الاسلام نوروزپور در ادامه با تأکید بر اینکه لازم است احیای موقوفات و ثبت وقف با نیات جدید و منطبق با نیاز روز در اولویت فعالیت مسؤولان نهاد اوقاف و امور خیریه در سطح کشور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید با مشاوره وقف و فرهنگ‌سازی بیشتر، موقوفات جدید به سمت نیازهای مهم و به‌روز جامعه هدایت شده و در این زمینه بهتر از گذشته عمل شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان، بر استفاده از فرصت معنوی و عبادی این ماه تأکید کرد و گفت: باید همه تلاش کنیم فضائل و برکات این ماه را بیش از گذشته درک کرده و از آن بهره گیریم.

 

حجت‌الاسلام نوروزپور با بیان اینکه ماه رمضان موعد رحمت، مغفرت و بخشش الهی است، خاطرنشان کرد: می‌بایست متولیان مذهبی و فرهنگی جامعه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنند که همه مردم بتوانند از ماه رمضان به عنوان فرصت خودسازی و خداشناسی بیشتر استفاده کنند.

 

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از زحمات سه‌ساله حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی خورشیدی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد به عنوان مدیرکل جدید اوقاف این استان معرفی شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات