۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۳۲۱۸۲
ویژه طلاب حوزه علمیه؛

کارگاه تخصصی فن بیان و تفسیر قرآن در زابل برگزار می‌شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: کارگاه تخصصی فن بیان و تفسیر قرآن ویژه طلاب، اساتید حوزه و مبلغان اعزامی از سه‌شنبه، 25 خردادماه به‌مدت 5 روز در زابل برگزار می‌شود.
عارفی

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: این کارگاه آموزشی با تدریس حجت‌الاسلام محمد حاجی اسماعیلی، استاد حوزه علمیه قم در محل اداره تبلیغات اسلامی زابل برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: روش‌های تفسیر، اصول و مبانی تفسیر، روش دسته بندی موضوعی و لغزش در ترجمه و همچنین روش‌های جذاب‌سازی کلاس و روش کلاس‌داری از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه آموزشی به آن پرداخته می‌شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل افزود: هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی مبلغان و ائمه جماعت مساجد با فنون جذاب‌سازی بیان و همچنین یکسان‌سازی تفاسیر است و شرکت‌کنندگان با گذراندن این دوره، مهارت‌های لازم در خصوص تفسیر و مفاهیم قرآن را کسب کرده و می‌توانند جلسات تفسیر در مساجد راه‌اندازی کنند.

 

وی ادامه داد: قرآن، کتاب هدایت بشر است، اما گستردگی بطون قرآن سبب شده است که برای درک درست معانی، نیاز به مطالعهٔ علمی و گسترده‌ داشته باشیم؛ بنابراین هرچه بیشتر با زوایا و ابعاد قرآن آشنا شویم، درک صحیح‌تری خواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام عارفی عنوان کرد: فن بیان و توانایی انتقال مفاهیم به دیگران یک مهارت دیگر است که نیاز به آموزش و تمرین دارد؛ اگر اصول و فنون سخنوری را بدانیم، می‌توانیم در انتقال مفاهیم عمیق به مخاطبان موفق‌تر عمل کنیم./831/303/ب3

ارسال نظرات