۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۳۲۳۸۲
استاد حوزه علمیه کرمان:

نگه داشتن عمل از انجام عبادت سخت تر است

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که نگه داشتن عمل از انجام عبادت سخت تر است، گفت: مهم ترین مشکلی که ما مردم داریم این است که عبادتی که انجام می دهیم آن را با یک گناه حرام از بین می بریم.
حجت الاسلام حسن نور اللهی استاد حوزه علمیه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام حسن نور اللهی استاد حوزه علمیه کرمان امروز ظهر در مسجد امام خمینی(ره) کرمان در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان، گفت: هر چه در جامعه امروزی علم پیشرفت می کند، احادیث پیامبر به واقعیت تبدیل می شوند.

 

وی افزود: خلقیات انسان ها از تأثیرات آب و هوایی شهرها تأثر می پذیرند همان طور که یک فرد جنوبی از نظر اخلاقیات با یک فرد شمالی تفاوت دارد.

 

حجت الاسلام نور اللهی با بیان این که انسان از تأثرات عالم خارج نیست، ابراز داشت: انسان ها زندگی خود را بر اساس تأثیرات عالم می سازند به همین سبب تمام اعضای آن ها همچون یک نگاه به دیگران بر زندگی آن ها تأثیر می پذیرند.

 

وی اظهار داشت: مردم اگر در زندگی خود، ذهن خود را به مادیات و حرام مشغول کنند، دیگر نمی توانند عبادت حقیقی را در برابر خدا انجام دهند زیرا تأثیرات عالم بر روی ذهن درعبادت انسان تأثیر می گذارد.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که یک نگاه حرام انسان را با مشکلات زیادی روبه رو می کند، خاطرنشان کرد: چشم انسان زمانی که کنترل مناسبی را برای خود در زندگی نداشته باشد، در این صورت کنترل عقل هم از بین می رود.

 

وی یادآور شد: انسان زمانی می تواند عبادت حقیقی را انجام دهد که در عبادت خود مقدمه و موخر بودن را رعایت کند تا پله پله به سوی خدا رفته و بندگی خدا را انجام دهد.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که آسیب های خود را شناخته و آن ها را درمان کنیم، ابراز داشت: نماز انسان را به آرامش می رساند زمانی که مقدمات و عبادت هایی که بعد از نماز بوده را رعایت کنیم.

 

وی ادامه داد: یاد گرفتن دین باید از روی تدریج باشد و کسی نمی تواند برای انجام اعمال دین از پله ی اول مستقیم به پله دهم برود همان طور که بزرگان دین اسلام توانستند به آن چه خدا گفته، انجام دهند تا بتوانند به مقام های بالا برسند.

 

حجت الاسلام نور اللهی با بیان این که انسان باید در مکتب دین زنده باشد، ابراز داشت: انسان وقتی به فلسفه روزه علم داشته و بداند که با روزه گرفتن بدن سالم و به بهشت می رود، روزه خود را ترک نمی کند که در غیر این صورت آن فرد جهنم را خانه ی آخرت خود انتخاب کرده است.

 

وی با اشاره به این که نگه داشتن عمل از انجام عبادت سخت است، اظهار داشت: مهم ترین مشکلی که ما مردم داریم این است که عبادتی که انجام می دهیم آن را با یک گناه حرام از بین می بریم.

 

وی در پایان گفت: بهترین دین، اسلام است و مردم نباید دین را به راحتی به دشمن بفروشند و سعی کنند با انجام اعمال دین خود را یکی از بهترین بندگان خدا قرار دهند./9707/202/ب3

ارسال نظرات