۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۳۲۷۱۱

نشست علمی تخصصی فلسفه حقوق شهروندی برگزار شد

نخستین نشست از سلسله نشست های علمی تخصصی حقوق شهروندی با عنوان "فلسفه حقوق شهروندی" برگزار شد.
نشست علمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی روز چهارشنبه 26 خرداد1395 نخستین نشست از سلسله نشست های علمی تخصصی حقوق شهروندی را با موضوع «فلسفه حقوق شهروندی» را در محل خانه اندیشمندان ایران برگزار کرد.

این کارگاه نخستین سری از کارگاههای آموزشی حقوق شهروندی بود که مدرس دوره جناب آقای دکتر رضا اکبری نوری عضو هیات علمی دانشگاه و عضو شورای حقوق شهروندی ریاست جمهوری به بیان ماهیت و چیستی حقوق شهروندی و نظریه های راجع به فلسفه حقوق شهروندی و گذاراندیشه حقوق شهروندی درتاریخ تمدن پرداخت.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر سید محمد هاشمی دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی حقوق شهروندی با قرائت آیه شریفه «و لقد کرمنا بنی ادم و حملناهم فی البر و البحر و رزقناهم من الطیبات وفضلناهم علی کثیر ممن خلقنا تفضیلا»، بیان داشت: در کلام خداوند متعال به جایگاه رفیع و کرامت انسانی اشاره شده است که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی با مهم ارزیابی کردن نشست‌هایی که در حوزه حقوق شهروندی برگزار می‌شود، گفت: ضرورت دارد که چنین نشست‌های به ضورت مستمر و تخصصی در طول سال برگزار شود.

در ادامه 
مونس کشاورز دبیرکنگره بین المللی حقوق شهروندی و دبیر نشست های علمی تخصصی ضمن اشاره به جایگاه رفیع آموزه های اسلامی در موضوع حقوق شهروندی هدف از برگزاری این سلسله نشستها را رسیدن به یک ادبیات مشترک درحوزه حقوق شهروندی و ترویج مفهوم شهروند قاون و نیز تکلیف مدار بیان واشاره نمود که سلسله نشستهای حقوق شهروندی با موضوعاتی همچون فلسفه حقوق شهروندی ، تبیین مفهوم حقوق شهروندی، بررسی مصادیق حقوق شهروندی و، حقوق شهروندی و افراد توانخواه ، حقوق فرهنگی اقوام ، نظام بانکداری و حقوق شهروندی، حقوق شهروندی درآیینه محیط زیست شهری، حقوق شهروندی و اقتصاد شهری و نیز مدیریت شهری درحال برگزاری است که جدول زمانبندی در سایت کنگره بین المللی حقوق شهروندی موجود است. ایشان همچنین درخاتمه از همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی و نیز حضور چشم گیر اساتید و پژوهشگران تشکر و قدردانی کرد.

در بخش پایانی این نشست نیز دکتر عادل مزاری رییس کنگره بین المللی حقوق شهروندی با تاکید برجایگاه برجسته حقوق شهروندی برلزوم برگزاری و استمرار این گونه نشست ها تاکیدکرد./102/856/ب1

منبع: دبیرخانه دائمی اولین کن
گره بین المللی حقوق شهروندی

 

ارسال نظرات