۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۳۳۱۲۴
مهرماه امسال؛

کنگره بزرگ ۳ هزار شهید خراسان شمالی برگزار می‌شود

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: کنگره بزرگ سه هزار شهید استان خراسان شمالی مهرماه امسال به مدت چهار روز به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود.
سردار مرتضوی- نشست کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در نشست کنگره بزرگ سه هزار شهید خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند برگزاری این اجلاسیه، اظهار کرد: اجلاسیه بزرگ سه هزار شهید خراسان شمالی از شنبه، بیست و چهارم مهرماه آغاز می‌شود.

 

وی اضافه کرد: اجلاسیه ویژه دانش آموزان و فرهنگیان روز یکشنبه، بیست و پنجم مهرماه، اجلاسیه ویژه دانشجویان، اساتید و طلاب بیست و ششم مهرماه و اجلاسیه اصلی همه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم در روز سه‌شنبه بیست و هفتم مهرماه برگزار خواهد شد.

 

سردار مرتضوی با بیان این‌که از اول خرداد وارد فاز اول اجراییه اجلاسیه سه هزار شهید شده‌ایم، افزود: در این ایام کارگروه‌های تخصصی اجلاسیه، دانش‌آموزی، جامعه زنان، دانشجویان، اساتید و طلاب تشکیل می‌شود.

 

وی به اضافه شدن دو کمیته دانش‌آموزی و فرهنگی به کمیته‌های هجده‌گانه اجلاسیه سه هزار شهید استان خبر داد و گفت: در مجموع 20 کمیته مختلف در برپایی این اجلاسیه فعالیت می‌کنند.

 

سردار مرتضوی با بیان این‌که تاکنون وظایف و مسؤولیت‌های اعضای کمیته‌ها ابلاغ شده است، افزود: در تلاشیم تمام فعالیت‌های کمیته‌های اجلاسیه در راستای جلوگیری از کانال‌های موازی‌کاری و همسو با برنامه‌های اجرایی سطح استان باشد.

 

وی از فراهم‌سازی مقدمات مشارکت دستگاه‌های دولتی استان در راستای برگزاری کنگره سه هزار شهید خبر داد و گفت: حدود 60 درصد مراسم یادواره‌های شهدا که مقرر بود در این خصوص برگزار شود، تاکنون در سطح استان برگزار شده است.

 

سردار مرتضوی همچنین در این زمینه از برگزاری هشت یادواره شهدای شهرستانی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 50 هزار جلد کتاب تولیدات کنگره سه هزار شهید استان برای توزیع آماده است.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه برنامه‌ریزی شده هرماه 30 درصد کارهای فرهنگی و فضاسازی محیطی تا زمان اجلاسیه انجام شود، به دعوت و مشارکت گروه‌های مختلف و اجتماعی در برنامه‌های اجلاسیه سه هزار شهید اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها تاکنون شناسایی شده و تحقیقات لازم صورت گرفته است.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون 60 کتاب درزمینهٔ اجلاسیه شهدا به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌شود 50 کتاب دیگر نیز اضافه شود که از این تعداد کتاب 30 جلد کتاب تاکنون قطعی شده و 20 جلد کتاب دیگر نیز در آستانه چاپ قرار دارند.

 

وی مجموع کل کتاب‌های منتشرشده اجلاسیه سه هزار شهید استان را 110 جلد کتاب اعلام کرد و مدت زمان پیش‌بینی‌شده برای برگزاری اجلاسیه سه هزار شهید استان را چهار روز عنوان کرد.

 

سردار مرتضوی اظهار کرد: همچنین برنامه‌ریزی شده در جنب برگزاری اجلاسیه نمایشگاهی از مبارزات شهدای انقلاب تا شهدای مدافع حرم برپا شود.

 

وی همچنین از رونمایی سه هزار لوح افتخار برای خانواده‌های معزز شهدا خبر داد و با اشاره به اعزام اکیپ‌های بهداشتی به مناطق محروم، خاطرنشان کرد: افزون بر این برگزاری یادواره شهدای بهداشت و درمان از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در سطح استان نیز پیش‌بینی‌شده است.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی در رابطه با ضعف‌های موجود در برگزاری کنگره سه هزار شهید استان، گفت: متأسفانه هنوز در بحث تبلیغات و فضاسازی شهری نتوانسته‌ایم مؤفق عمل کنیم اما تلاش می‌شود این مشکل به زودی رفع شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات