۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۳۳۳۴۷

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

برپایی نمایشگاه قرآن در بجنورد، اعلام برنامه‌های هفته قوه قضاییه در خراسان شمالی و اعزام هزار و 150 دانشجوی جهادگر به مناطق محروم خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان ست.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عصر امروز هم‌زمان با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان، دهمین نمایشگاه تخصصی قرآن کریم به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در محل مجتمع گلشن بجنورد برپا شد.

 

این نمایشگاه با غرفه‌های فروش محصولات قرآنی شامل نرم‌افزارهای قرآنی و دینی، فروش نشر مکتوب قرآن و نهج‌البلاغه، آثار هنری با موضوع قرآن، طرح تعویض قرآن به صورت رایگان و همچنین غرفه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی برپاشده است.

 

نمایشگاه قرآن کریم بجنورد به مدت یک هفته همه‌روزه از ساعت 17 تا 23 در محل مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برای بازدید عموم دایر است.

 

اعلام ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس ‌کل دادگستری خراسان شمالی ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه در این استان را اعلام کرد و گفت: حضور قضات و کارکنان دادگستری در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی در صبح اول تیرماه، حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه، برگزاری کنفرانس خبری رییس ‌کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه ازجمله برنامه‌های هفته قوه قضائیه در استان است.

 

وی پخش مصاحبه رادیو و تلویزیونی مسؤولان قضایی استان، برگزاری نشست و همایش‌های مختلف با حضور مسؤولان قضایی، ملاقات مردم با مدیران قضایی و حضور در جشن‌های گل‌ریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به مناسبت هفته قوه قضائیه در استان خراسان شمالی عنوان کرد.

 

اول تا هفتم تیرماه به نام هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است.

 

1150 دانشجوی جهادگر به مناطق محروم خراسان شمالی اعزام می‌شوند

عبدالله امینی فر، مسؤول بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: تابستان امسال هزار و 150 دانشجو در قالب چهار گروه جهادی از دانشگاه‌های تهران برای انجام کارهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به مناطق محروم خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد دانشجو 800 نفر بومی و 350 دانشجوی اعزامی هستند، افزود: هشتمین سال پیاپی است که دانشجویان به مناطق استان اعزام می‌شوند به همین مناسبت امسال 80 نفر از بسیجیان استان، آموزش‌های لازم را برای شناسایی و هدف‌گذاری مناطق محروم انجام داده‌اند.

 

وی عنوان کرد: این گروه‌های جهادی در یک بازه زمانی پی‌درپی سه‌ساله و هر دوره هم 10 روز به این مناطق اعزام می‌شوند.

 

افتتاح نهمین نمایشگاه قرآن کریم و کتب دینی در جاجرم

حجت‌الاسلام محمدرضا پوررجب، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاجرم گفت: نهمین نمایشگاه قرآن کریم و کتب دینی صبح امروز در شهرستان جاجرم افتتاح شد.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت ۱۲ روز در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم برای علاقه‌مندان دایر است، افزود: در این نمایشگاه ۵۰۰ عنوان کتاب درزمینهٔ مسائل دینی، احکام و سایر موضوعات مذهبی عرضه‌شده که در صورت نیاز و استقبال مردم ‌افزایش خواهد یافت.

 

حجت‌الاسلام پوررجب تصریح کرد: محصولات نمایشگاه قرآن کریم و کتب دینی با ۵۰ درصد تخفیف برای علاقه‌مندان عرضه می‌شود./303/9314/ب1

ارسال نظرات