۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۳۳۵۱۸
راشد الراشد در گفت‌وگو با بین الملل رسا مطرح کرد؛

جنون آل‌خلیفه از شکست داعش در فلوجه

عضو شورای مرکزی جمعیت معارض عمل اسلامی بحرین تاکید کرد که اقدام آل خلیفه در سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم بدون شک تبعات وخیمی را برای رژیم منامه به دنبال دارد.
راشد الراشد تجمع کفن‌پوشان بحرینی

 

راشد الراشد، عضو شورای مرکزی جمعیت معارض عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در واکنش به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد که آل خلیفه پس از مشاهده بی‌تفاوتی سازمان‌های حقوق بشر به جنایت‌های سازمان یافته و عدم واکنش به اقدامات سرکوب گرایانه در بحرین، موج تازه ای از سرکوب را آغاز کرده است. او خاطرنشان کرد: وقتی سازمان‌های بین المللی هیچ واکنشی به کشتار مردم نشان نمی‌دهند و با بی تفاوتی از تعرض به زنان بحرینی در زندان‌های آل خلیفه عبور می‌کنند، عجیب نیست که رژیم حاکم در بحرین به جنایت های خود ادامه دهد.

وی همچنین افزود: بازداشت بیش از شصت عالم دین و دستگیری شمار زیادی از کودکان تنها گوشه ای از مظلومیت‌های مردم بحرین در این چند سال اخیر است. مردم بحرین روز و شب از گزند نیروهای امنیتی بحرین در امان نبودند و هر لحظه امکان داشت که به خانه آنها هجوم آورده شود که همه اینها برگرفته از سکوت مدعیان حقوق بشر و کشورهای غربی هم‌پیمان عربستان و بحرین است.

 

رژیم منامه در پی سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم با آتش بازی کرد

این فعال بحرینی با یادآوری سلب تابعیت از 286 شهروند بحرینی در مدت اخیر، تصریح کرد: آل خلیفه امروز با سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم در واقع با آتش بازی می‌کند و این اقدام می‌تواند تبعات وخیمی را برای رژیم بحرین به دنبال داشته باشد. باوجود اینکه مردم بحرین بردباری بالایی در قبال جنایت‌های آل خلیفه نشان داده اند اما گویا اهانت ها و تجاوزهای آل خلیفه تمامی ندارد.

الراشد گفت: آل خلیفه امروز نبرد فراگیر و بی انتهایی را آغاز کرد که پایان آن به دستش نیست. حاکمان بحرینی به خوبی می‌دانند که مردم نسبت به تعرض به رهبر مذهبی خود واکنش نشان خواهند داد، چون مردم بحرین به هیچ وجه حاضر نخواهند شد در قبال توهین به یکی از مهم ترین نمادهای دینی خود ساکت شوند.

وی با اشاره به آخرین اطلاعات خود از واکنش مردم به خبر سلب تابعیت از رهبر شیعیان بحرین، گفت: مردم با پوشیدن کفن راهی خانه شیخ عیسی قاسم شده اند و در آنجا تحصنی را به پا کرده اند. آخرین اخبار واصله از آنجا نشان می‌دهد خیابان ها شلوغ است و مردم به شدت از این اقدام آل خلیفه خشمگین هستند و با ایجاد تجمعات بزرگ به دنبال اتخاذ تصمیماتی هستند که عواقب وخیمی را برای رژیم به همراه خواهد داشت. مردم پشت سر حجت الاسلام سید مجید مشعل، رییس مجلس علمایی بحرین به راه افتاده اند که او هم مانند مردم عبای خود را از تن درآورده و کفن بر تن کرده است.

 

 

عضو شورای مرکزی جمعیت معارض عمل اسلامی بحرین از تلاش حاکمان بحرین برای سرکوب جریان‌های دینی و روحانیت انتقاد و تصریح کرد: رژیم با این حرکت می‌خواهد به مردم بگوید هیچ خط قرمزی برای شما وجود ندارد اما برخلاف خواست آنها مطمئنا آینده خوبی را نمی‌توان برای آل خلیفه در سایه تعرض به رهبر شیعیان بحرین تصور کرد.

این معارض بحرینی همزمانی اقدامات اخیر آل خلیفه در صدور حکم برای شیخ علی سلمان، تعلیق فعالیت جریان الوفاق و سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را سوال برانگیز خواند و گفت: از زمانی که نیروهای بیگانه به اشغالگری در بحرین پرداختند، تنش ها در این کشور به حدی رسید که قابلیت بازگشت نداشت. رژیم با جنایت‌های اخیر خود تلاش دارد تا ملت بحرین را به نوعی امتحان کند تا از نوع واکنش آنها برای انجام اقدامات شدید تر مطلع شود.

 

علما به خاطر جایگاه ویژه خود بیشتر در معرض جنایت‌های آل خلیفه بوده اند

وی با تاکید براینکه آل خلیفه امروز موجودیت بخش عظیمی از مردم، معارضان و انقلابیان بحرین را هدف قرار داده، گفت: توده‌های مختلف جامعه با جنایت‌های رژیم سرکوبگر بحرین مواجه بوده اند که البته این مساله در مورد علما با توجه به جایگاه برجسته آنها، بیشتر بوده است.

الراشد، شکست محور شرارت در منطقه به رهبری عربستان سعودی را در عصبانیت آل خلیفه بی تاثیر ندانست و افزود: شکست‌هایی که این ائتلاف در سوریه، لبنان، عراق و یمن داشته است موجب عقده گشایی آل‌خلیفه بر سر مردم شده است. امروز ما مشاهده می‌کنیم که این اقدامات آل خلیفه بلافاصله پس از شکست داعش در فلوجه و آزادسازی این منطقه به دست نیروهای عراقی صورت پذیرفته است.

وی به وجود ادله و شواهد زیادی دال بر حمایت آل خلیفه از داعش اشاره و خاطرنشان کرد: کار حتی به جایی رسیده است که شماری از نمایندگان پارلمان بحرین با گروه‌های تروریستی در سوریه ارتباط دارند و مرتب به آنها کمک می‌کنند. از سوی دیگر شاید بحرین تنها کشوری در حاشیه خلیج فارس باشد که تجمعاتی در حمایت از داعش در آن شکل گرفته و برخی آزادانه پرچم داعش را در خیابان‌های این کشور به اهتزاز درآورده اند.

این فعال بحرینی با اشاره به تجاوز رژیم منامه از همه خطوط قرمز مردم، خاطرنشان کرد: ملت بحرین از همه وسایل مشروع خود استفاده خواهد کرد تا جلوی گستاخی آل خلیفه را بگیرند. به نظر بنده بحرین تنش‌های زیادی را پیش رو خواهد داشت و جنبش مردمی بدون شک جان تازه ای خواهد گرفت.

وی در پایان خواستار تحرک جدی تر کشورهای اسلامی به ویژه ایران برای مقابله با اقدامات سرکوبگرایانه آل خلیفه شد و تصریح کرد: بیانیه های شدید اللهجه حزب الله لبنان و برخی گروه‌های اسلامی در عراق و سایر کشورهای اسلامی می‌تواند فشار زیادی بر روی رژیم حاکم در بحرین وارد کند و آنها را از ادامه ماجراجویی های خود در این کشور باز دارد./983/ب985/ک

 

ارسال نظرات