۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۳۳۹۱۱
مسؤول امور فرهنگی و مذهبی بیمارستان ولی عصر:

طرح روحانی‌ بالینی در مراکز آموزشی‌درمانی اراک اجرایی می شود

مسؤول امور فرهنگی و مذهبی بیمارستان ولی عصر (عج)اراک با بیان اینکه طرح روحانی‌بالینی در بیمارستان‌ها از سوی نهاد رهبری ستاد دانشگاه اجرایی می شود، گفت: در این طرح هر مرکز دارای یک روحانی بالینی است و امورات مذهبی و فرهنگی آن مرکز را پیگیری و اجرا می‌کند.
طرح روحانی‌ بالینی در مراکز آموزشی‌ اراک درمانی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام صادق دستجانی، مسؤول امور فرهنگی و مذهبی بیمارستان ولی عصر (عج)اراک بعد از ظهر امروز در در نشست شورای فرهنگی بیمارستان ولی عصر(عج)اراک، بیان کرد: روحانیان در ایران اسلامی در عرصه های گوناگون می توانند نقش آفرینی کنند.

 

استقرار روحانیان مشاور بالینی از اقدامات مهم و زیربنایی

مسؤول امور فرهنگی و مذهبی بیمارستان ولی عصر(عج) اراک با بیان اینکه طرح روحانی‌ بالینی در بیمارستان‌ها از سوی نهاد رهبری ستاد دانشگاه اجرایی می شود، گفت: در این طرح هر مرکز دارای یک روحانی بالینی است و امورات مذهبی و فرهنگی آن مرکز را پیگیری و اجرا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام دستجانی اظهار داشت: برنامه استقرار روحانیان مشاور بالینی از اقدامات مهم و زیربنایی در کیفیت بخشی به حوزه سلامت است و در کنار آن راهبردهای کرسی خارج فقه پزشکی نیز برای نخستین بار در این دانشگاه دنبال می شود.

 

مزایای حضور فعالانه روحانیان بالینی در بیمارستان ها

مسؤول امور فرهنگی و مذهبی بیمارستان ولی عصر(عج) اراک، استقرار روحانیان بالینی در کل مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها را کار ارزشمند و پسندیده ای دانست و خاطرنشان کرد: مستقر شدن روحانیان مشاور بالینی در بیمارستان ها از اقدامات مهم و زیربنایی در کیفیت بخشی حوزه سلامت است.

 

حجت‌الاسلام دستجانی با اشاره به مزایای حضور فعالانه روحانیان بالینی در بیمارستان ها، گفت: آشنایی پرسنل مراکز درمانی و بیماران و همراهان با مسائل مذهبی از مهم ترین اهداف این طرح پسندیده و خداپسندانه است.

 

مسؤول امور فرهنگی و مذهبی بیمارستان ولی عصر(عج) اراک افزود: سرکشی و عیادت از بیماران، بهبود شرایط عاطفی و معنوی برای آن ها و همراهان، پاسخگویی به سؤالات شرعی، شرکت در کمیته اخلاق پزشکی مراکز درمانی و همکاری در برنامه های فرهنگی بیمارستان ها را از جمله وظایف روحانیان مستقر در بیمارستان ها دانست.

 

تقویت روحی بیماران و انجام تکالیف دینی

حجت‌الاسلام دستجانی در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بیمارستان ولی عصر(عج) اراک، گفت: تکمیل کمبود بخش‌ها از نظر سنگ تیمم، مهر و خاک تیمم، نصب بنرهای احادیث در بخش‌های مختلف با موضوع عیادت، پرستاری کردن بیمار در ایام عادی سال، نصب بنر سوره آیت‌الکرسی در سالن‌های انتظار اتاق عمل و آی سی یوها، نصب قبله نما و چگونگی انجام وضو جبیره در تمامی اتاق‌های بخش‌های بیمارستان و برگزاری شش سفر زیارتی قم و مسجد جمکران با حضور حدود 250 نفر از همکاران را برخی از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بیمارستان ولی عصر (عج) اراک است.

 

مسؤول امور فرهنگی و مذهبی بیمارستان ولی عصر(عج) اراک در ادامه خاطرنشان کرد: طرح روحانی‌ بالینی در تقویت روحی بیماران و انجام تکالیف دینی بسیار مؤثر بوده است./842/202/ب2

ارسال نظرات