۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۳۳۹۱۴
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی برای مردم تبیین شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر تبیین آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: مردم باید نسبت به ارزشمند بودن خدمات جدید و محاسن آن نسبت به روش های قدیمی آگاه شوند.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با مدیران استانی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات که در محل سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه تمام رسالت های تعریف شده برای انسان از سوی خداوند در قرآن کریم تبیین شده است، اظهار کرد: روزه قبل از ظهور اسلام در سبک زندگی ادیان آسمانی وجود داشته است و در ادامه ظهور اسلام بر مسلمانان واجب شده است تا مقدمه‌ای برای دست یابی انسان به تقوای حقیقی باشد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به امور روزمره و دنیایی در ساحت وظایف انسانی اشاره کرد و گفت: اهدافی که برای انسان در مسیر زندگی تعیین شده، موضوعی عقلانی است که باید به آن دست یافت چراکه در صورت نرسیدن به این هدف متضرر می‌شود؛ بر این اساس باید این مبانی که ظاهراً دنیوی به حساب می‌آید را با نیت الهی به خدمت الهی تبدیل کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه خداوند وسایل دست یابی به تقوا و درجات عالی اسلامی را در جهان خلقت فراهم کرده است، گفت: ارتباطات موضوعی است که می‌تواند به عنوان یک سرمایه برای نیل جامعه اسلامی به سوی اهداف گرانقدر اسلام ناب محمدی مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر تولید محتوای اسلامی و استفاده بهینه از لوازم عصر ارتباطات گفت: عصر ارتباطات از فرصت‌های این جهان است که اگر به درستی و در مسیر اسلامی مورد بهره برداری قرار نگیرند مقدمه‌ای برای تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن در ساحت فرهنگ خواهد شد؛ این در حالی این که این ابزار به جای فایده رساندن موجب خسارت و تباهی می گردد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه اگر ابزارهای ارتباطی و فن آوری اطلاعات که در اختیار مردم قرار می گیرد در مسیر درست مصرف نشود تا موجب منفعت برای جهان اسلام باشد، اظهار کرد: باید نحوه استفاده درست به مردم آموزش داده شود؛ بر این اساس مردم باید نسبت به ارزشمند بودن خدمات جدید و محاسن آن نسبت به روش های قدیمی آگاه شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه در این عرصه تبلیغات اهمیت زیادی دارد تا مردم با اقدامات جدید آشنا شوند، اظهار کرد: ارائه خدمتی که آسیب‌های آن از سوی مراجع علمی برای مردم مورد آموزش قرار نگیرد می‌تواند مخاطرات جدی برای جوامع اسلامی را در بر داشته باشد./۸۳۷/پ203/ی

 

ارسال نظرات