۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۳۴۰۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

۱۵۰ خانه عالم در خراسان شمالی ساخته شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به ساخت و تحویل 150 خانه عالم در روستاهای استان، از خالی بودن کمتر از 10 باب از این خانه‌ها خبر داد و افزود: مشکل خالی بودن برخی از خانه‌های عالم ساخته‌شده در خراسان شمالی تا محرم امسال با استقرار روحانی مبلغ رفع می‌شود.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در تیرماه سال 1360، به فعالیت‌های نهاد تبلیغات اسلامی استان در حوزه عمرانی اشاره و اظهار کرد: اکنون حدود 150 باب خانه عالم در روستاهای مختلف خراسان شمالی ساخته و به بهره‌برداری رسیده‌اند و 12 خانه عالم دیگر نیز در دست ساخت هستند.

 

وی اضافه کرد: از تعداد 150 خانه عالم ساخته شده در روستاهای استان 140 باب خانه عالم از محل اعتبارات استانی و 10 خانه عالم نیز از محل تبصره ماده پنج ساخته شده‌اند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی همچنین با اشاره به دغدغه برخی مسؤولان استان نسبت خالی بودن شماری از خانه‌های عالم ساخته شده در استان، خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌های عالم آماده خالی در روستاهای استان کمتر از انگشتان دست است اما با وجود این تا محرم امسال در همه خانه‌های عالم موجود در روستا روحانی مبلغ مستقر شده و موضوع خانه‌های عالم خالی نیز در استان رفع می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به طرح جدید ساخت سوییت 30 مترمربعی برای روحانی مبلغ در جوار مساجد به عنوان بخشی از مسجد، اضافه کرد: این طرح در روستاهای خراسان شمالی در دست اجرا بوده و بر اساس آن دیگر نیازی به ساخت خانه عالم جداگانه در روستاها نیست زیرا سوییت‌های مساجد برای سکونت روحانی مبلغ مناسبت‌تر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز 18 خانه عالم در روستاهای خراسان شمالی ساخته شده‌اند که اکنون آماده تحویل هستند، اظهار کرد: همچنین امسال مجتمع‌های فرهنگی شهرهای فاروج، اسفراین، جاجرم و گرمه نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی نهاد تبلیغات اسلامی استان، افزود: در این زمینه باید موضوع اعزام روحانیان مبلغ جدی‌تر گرفته شده و تعداد اعزام‌ها افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه اعزام روحانیان به مساجد شهری و روستایی تا حد زیادی نیازهای دینی مردم را تأمین کرده است، گفت: با وجود این هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه تشکل‌های مذهبی خراسان شمالی نیز اظهار کرد: اکنون آموزش مداحان و مسؤولان تشکل‌ها در حال بهبود و تکامل بوده و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که آموزش‌های مداحی به دور از تحریف و خرافه باشد.

 

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به فعالیت بیش از 200 بانوی مبلغه سنتی و خانگی در استان، افزود: نهاد تبلیغات اسلامی در پی ساماندهی و جهت‌دهی مبلغات سنتی خراسان شمالی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه مبلغات سنتی می‌توانند نقش عظیمی در جامعه بانوان ایفا کنند، اضافه کرد: تلاش می‌شود با ساماندهی، آموزش و ارائه محتوای دینی و فرهنگی به این بانوان، جلسات مذهبی خانگی در خراسان شمالی غنی‌سازی شوند./302/9314/ب1

ارسال نظرات