۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۳۴۱۷۹

اظهارات اسلام‎ستیزانه نخست‎وزیر سابق استرالیا

نخست وزیر سابق استرالیا در اظهاراتی اسلام ستیزانه مدعی شد که عناصر تشکیل دهنده دین اسلام به سختی با جامعه مدرن هماهنگ می شود.
تونی ابوت

به گزارش خبرگزاری رسا، تونی ابوت، نخست وزیر سابق استرالیا در اظهاراتی اسلام ستیزانه مدعی شد که عناصر تشکیل دهنده دین اسلام به سختی با جامعه مدرن هماهنگ می شود.

 

نخست وزیر سابق استرالیا این سخنان را در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران بیان کرد. این خبرنگار از تونی ابوت پرسیده بود که چرا بر خلاف مالکوم ترنبول، نخست وزیر فعلی استرالیا هیچ گاه مسلمانان را به مراسم افطار دعوت نکرده است.

 

تونی ابوت همچنین تاکید کرد که باید به مسلمانانی که اعتقاد به ایده "زندگی کن و بگذار زندگی کنند" دارند توجه ویژه ای کرد.  

 

گفتنی است، اسلام چهارمین دین بزرگ در استرالیا، پس از مسیحیت و بی‌دینی و بودایی‌گرایی است.

 

جمعیت مسلمانان استرالیا حدود ۵۰۰ هزار تن است که بخشی از آنان را ایرانیان تشکیل می‌دهند.

 

حضور مسلمانان در استرالیا قدمت دیرینه‌ای دارد. اولین گروه از مسلمانان در سال ۱۸۶۰ میلادی به وسیله انگلیسی‌ها به این قاره وارد شدند. انگلیسی‌ها هنگام ورود به این منطقه برای شناسایی راه‌ها و کشف طلا در صحراهای استرالیا مجبور به استفاده از ساربانان افغان بودند و برای نخستین بار ۱۲ ساربان و ۱۲۰ شتر از افغانستان به این کشور مهاجرت کردند. افغان‌ها برای انجام فرایض دینی خود، مکان‌های عبادی در مناطق مختلف از جمله در میان صحراها بنا کردند که آثار برخی از آنها تاکنون باقی است.

 

هم اکنون مسلمانان استرالیا در شهرهای اصلی همچون سیدنی، ملبورن و پرت متمرکزند. ۲/۵۳ درصد از مسلمانان در شهر سیدنی، ۷/۳۴ درصد از آنان در شهر ملبورن و مابقی آنان به ترتیب در شهرهای پرت، بریزبین، آدلاید، کانبرا، تاسمانی و داروین ساکن‌اند./990/ب903/د

ارسال نظرات