۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۳۴۱۸۳

نروژ از احتمال اعزام نیروی نظامی به سوریه خبر داد

دولت نروژ پس از موافقت پارلمان این کشور اعلام کرد که ممکن است نیروهای ویژه نظامی خود را به سوریه اعزام کند.
نیروی ویژه ارتش نروژ

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آن که پارلمان نروژ موافقت خود را با اعزام نیروی نظامی به سوریه اعلام کرد دولت نروژ نیز از احتمال اعزام نیروهای ویژه ارتش این کشور به سوریه خبر داد.

 

دولت نروژ در ماه می میلادی اعلام کرده بود که با پارلمان این کشور در حال مذاکره است تا مجوز اعزام نیروهای نظامی نروژ به داخل خاک سوریه را کسب کند. پارلمان نروژ روز گذشته این مجوز را صادر کرد.

 

این اریکسن سوئریده، وزیر دفاع نروژ در بیانیه ای به همین مناسبت گفت: نیروهای محلی پیشرفت بیش از حد انتظاری در مقابله با داعش داشته اند. به همین دلیل نیروهای ائتلاف باید آنان را آموزش داده و برای جنگ در مقابل داعش در خاک سوریه از آنان پیشتیبانی عملیاتی کنند.  

 

حضور نیروهای نظامی خارجی در سوریه انتقادات شدید دولت سوریه را به همراه داشته و دمشق می گوید که حضور بی مجوز این نیروها در خاک سوریه نقض قوانین حاکمیتی به شمار می رود.

 

نروژ در حال حاضر 120 نفر از نیروهای نظامی خود را به عراق ارسال کرده است تا به نیروهای نظامی عراقی و کردهای شمال این کشور که در حال جنگ با داعش هستند آموزش دهند و قرار است تابستان امسال نیز 60 تن از نیروهای نظامی خود را به اردن ارسال کند تا به تروریست های مخالف بشار اسد آموزش نظامی بدهند.

 

گفتنی است، کشورهای غربی در طول دو سال گذشته به بهانه مبارزه با داعش در عراق و سوریه یک ائتلاف نظامی به سر کردگی آمریکا تشکیل داده اند./990/ب903/د

ارسال نظرات