۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۳۴۵۲۹
آیت الله شفیعی:

آمادگی برای مرگ در انجام واجبات و ترک محرمات است

آیت الله شفیعی با بیان اینکه آماده بودن برای مرگ به منزله مرگ نیست، گفت: امام علی(ع) آمادگی برای مرگ را در انجام واجبات، ترک محرمات و حفظ شخصیت انسانی در جامعه می دانند.
آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز، در مسجد آیت الله شفیعی اهواز، با اشاره به اینکه در سخنان انبیا، اولیا، قرآن کریم، روایات و کتب اخلاق از لزوم آمادگی برای مرگ صحبت می شود، گفت: از دید انسان های عادی آماده بودن برای مرگ همانا وصیت کردن، تقسیم ارث، روبه قبله خوابیدن و انجام امور دیگر است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دید و بینش وسیع امیرمؤمنان(ع) اظهار داشت: ایشان آمادگی برای مرگ را در انجام واجبات، ترک محرمات و حفظ شخصیت انسانی برشمرد.

 

آیت الله شفیعی با بیان اینکه آماده بودن برای مرگ به معنای عدم مرگ نیست، افزود: انجام واجباتی که در مسیر انسان قرار می گیرند همچون دادن خمس از اضافه مال، مستطیع شدن و لزوم رفتن به حج بخشی از آمادگی برای مرگ را ایجاد می کنند.

 

این مقام مسؤول در ادمه با اشاره به انواع محرمات و اینکه ترک محرمات از دیگر زمینه های آمادگی برای مرگ است، تصریح کرد: محرمات عمومی همچون غیبت کردن، دروغ گفتن و حقوق شرعی را ادا نکردن است و محرمات خاص ویژه افراد در هر حرفه و منصب می باشد.

 

وی دریافت حقوق کامل در برابر کم کاری و عدم کار و نیز دریافت حقوق کلان خارج از عرف را از حرام های خاص برشمرد و افزود: با توجه به آیه «ما آتاکم الرسول فخذوه و ما نهاکم عنه فانتهوا» در صورت رعایت دوری از محرمات، آمادگی دیگری برای مرگ حاصل می شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه بزرگوار و شریف بودن و حفظ شخصیت در جامعه سومین سبب در آمادگی افراد برای مرگ خواهد بود، خاطرنشان کرد: ترک محرمات و انجام واجبات بدون حفظ شخصیت انسانی از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) برای آمادگی مرگ کفایت نمی کند.

 

آیت الله شفیعی گفت: امام علی(ع) رعایت این اصول را آماده ساختن انسان برای مرگ برشمردند و مفهوم بی باکی امیرمؤمنان(ع) همانا انجام واجبات، ترک محرمات و حفظ شخصیت در جامعه است و ایشان مرگ را سبب سعادت خود بیان کردند./202/9456/ب1

ارسال نظرات