۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۳۴۵۸۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

حقوق های نجومی ذبح عدالت است

امام جمعه شهرکرد با بیان این که برخی تحلیل ها که شاید دور از واقعیت نباشد می گوید غالب افرادی که در دولت یازدهم بر مصدر امور قرار گرفته اند نگاهشان فقط بر توسعه و ثروت زایی است، گفت: ثروت زایی همراه با عدالت خوب است اما عده ای دنبال درست کردن قله قله ثروت هستند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب مسأله حقوق های نجومی را هجوم به ارزش ها دانستند، گفت: نظام جمهوری اسلامی نظام عدالت است.

 

وی افزود: عدالت در همه ابعاد و زوایا باید خود را نشان دهد، واقعا مو بر بدن انسان راست می شود که حقوق برخی افراد در جامعه نهایتا یک میلیون تومان است اما برخی پنجاه برابر حتی بیشتر از آن حقوق دریافت می کنند، این مسأله با کجای عدالت سازگار است، چه هجمه ای بالاتر از این که عدالت این گونه ذبح شود.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که باید توجه کرد درآمد کشاورزان و کسانی که شغل آزاد دارند چقدر است، اظهار داشت: متأسفانه عده ای با انواع حیله ها بر قله های ثروت می نشینند؛ اینها همه ناشی از بی عدالتی هایی است که صورت می گیرد و دل حضرت آقا مرتب از چنین مسائلی خون بوده است.

 

وی ادامه داد: چرا باید عده ای از بیت المال چنین مبالغ کلان و هنگفتی برداشت کنند تا برخی بخواهند بر گردن دولت های قبل بیندازند، اگر این مسائل از دولت های قبل نشأت گرفته آن هم اشتباه است اما واقعیت وجود دارد که در این دولت این کار صورت گرفته و این گونه مسائل زیاد شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که برخی تحلیل ها که شاید دور از واقعیت نباشد می گوید غالب افرادی که در دولت یازدهم بر مصدر امور قرار گرفته اند نگاه شان فقط بر توسعه و ثروت زایی است، ابراز داشت: ثروت زایی همراه با عدالت خوب است اما عده ای دنبال درست کردن قله قله ثروت هستند.

 

وی عنوان کرد: آنگونه که گفته می شود بسیاری از این افراد قبلا شرکت های خصوصی داشتند و در این شرکت های خصوصی با رایزنی ها و لابی گری ها درآمدهای کلان داشته اند و اکنون برخی از آنان در مصادر امور قرار گرفته اند و طبیعی است که قانع نباشند و چنین کارهایی انجام دهند.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر واقعا چنین تحلیلی وجود داشته باشد ضایعه بوده و به هیچ وجه با عدالت سازگار نیست، این کار هجمه به ارزش های نظام محسوب می شود و هیچ کس نمی تواند تحمل کند از این رو طبیعی است که رهبر معظم انقلاب نتوانند تحمل کنند و دستور دهند که هرچه سریع تر برای این مسأله باید فکر اساسی صورت گیرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات