۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۳۴۹۶۳
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

شب قدر اردوگاه تربیت انسان و تقویت معنویت است

حجت الاسلام علیزاده با بیان این‌که شب قدر اردوگاه تربیت انسان و تقویت معنویت است، گفت: هر چقدر شب‌زنده‌داری و احیای شب‌های قدر با آگاهی و هوشیاری همراه شود، بهره‌مندی از آثار آن نیز بیشتر خواهد بود.
قدر

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، نماینده طلاب رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به عظمت شب‌های قدر، گفت: در این شب ها سرنوشت فرد فرد بشر مشخص می شود.


وی با بیان این‌که رسیدن به تقوا و نگهداشتن حریم الهی باید نتیجه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان باشد، به تبیین اعمال شب‌های قدر پرداخت و افزود: برخی از اعمال شب‌های قدر همچون دعای جوشن کبیر و نمازهای وارده دارای تأثیرات معنوی بسیار زیادی هستند که می‌توانند انسان را در رسیدن به رشد فکری و روحی کمک کنند.


حجت الاسلام علیزاده بر استفاده از شب‌های قدر تأکید کرد و اظهار داشت: هر چقدر شب‌زنده‌داری و احیای شب‌های قدر با آگاهی و هوشیاری همراه شود، بهره‌مندی از آثار آن نیز بیشتر خواهد بود.


عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه تصریح کرد: شب قدر اردوگاه تربیت انسان‌ها و تقویت روحیه معنوی هر مؤمنی است که بتواند توشه‌ای از این شب‌ها برگیرد و برای طول سال خود ذخیره کند.

 

حجت الاسلام علیزاده،‌ معنویت را به انواع کاذب و مبتنی بر دین تقسیم کرد و گفت: معنویت‌های کاذب که از طریق عرفان‌های دروغین و مناسک کذایی است مدنظر نیست؛ بلکه آن معنویتی مد نظر است که در سیر و سلوک معنوی مبتنی بر قرآن و روایات باشد.

 

معنویت حلال مشکلات فردی و اجتماعی

وی با بیان این‌که معنویت حلال بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی است، ادامه داد: در دفاع همه جانبه از تمامیت مکتب و کشور و بلاد اسلامی یعنی جهاد اصغر و پاسداری از مرزهای فکری و فرهنگی و اعتقادی و سایر حوزه ها یعنی جهاد کبیر نیازمند معنویت است.

 

حجت‌ الاسلام علیزاده با بیان اینکه اگر معنویت به معنای صحیح کلمه در آحاد جامعه و در سطح اجتماع توسعه پیدا کند شاهد مشکلات کمتری در عرصه فردی و اجتماعی خواهیم بود، تصریح کرد: با توسعه معنویت در جامعه، معرفت و به دنبال آن اطاعت از فرامین الهی در جامعه نهادینه شده و اخلاق فاضله و ترک رذائل اخلاقی در جامعه درونی می شود.


وی در پایان با اشاره به مضامین بلند دعاهای جوشن کبیر، ابو حمزه ثمالی و نیز دعاهای مخصوص ماه مبارک رمضان، گفت: در شب‌های قدر با دعا به درگاه الهی، عافیت دنیا و آخرت و عاقبت به خیری طلب کنیم. /875/ت302/ی

 

ارسال نظرات