۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۳۵۳۰۵
کارشناس مسائل مذهبی:

اساس بندگی در صبر و رضای خدا است

حجت الاسلام رضوانی اساس طاعت را در صبر و رضای خدا دانست و گفت: شان قلب انسان در این است که همواره یاد خدا باشد، دل حرم خدا است و نباید غیر از خدا در آن راه دهیم، اگر می خواهید فرزندانتان را خوب تربیت ‏کنید دست آن ها را در دست خدا بگذارید.‏
بندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، بعد ازظهر امروز در مسجد الزهرا(س) اصفهان گفت: اساس و پایه طاعت و بندگی در صبر و رضای خدا است، انسان باید در اموری که مورد پسند و ناپسند او است صبور و با استقامت باشد.

 

وی ادامه داد: در اموری که برای انسان ناپسند است باید راضی به رضای خدا بود، استرس های روزمره ناشی از همین است که به امور به ظاهر ناپسند راضی نیستیم، چه بسا چیزهایی که ما از آن ها ناراضی هستیم ولی خداوند در آن ها خیری برای ما قرار داده است.  

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: یکی از دلایلی که باعث افزایش نارضایتی انسان از زندگی و ناشکری می شود تسلط شیطان و وسوسه های آن است، پیامبراکرم(ص) می فرمایند: سه دسته هستند که شیطان نمی تواند بر آن ها مسلط شود، دسته اول کسانی هستند که یاد خدا از قلبشان بیرون نمی رود و یک لحظه ارتباطشان را با خدا قطع نمی کنند.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: شان قلب انسان در این است که همواره یاد خدا باشد، دل حرم خدا است و نباید غیر از خدا در آن راه دهیم، دوست داشتن دیگران باید به خاطر خدا باشد و رضایت خدا را باید بر همه چیز مقدم دانست، اگر می خواهید فرزندانتان را خوب تربیت کنید دست آن ها را در دست خدا بگذارید.

 

وی  اظهار داشت: دومین گروه کسانی هستند که از ترس خدا گریه می کنند و از هیبت و جلال خدا دلشان ترسان است و این کاری است که اولیاء الهی می کردند، سومین گروه کسانی هستند که اهل استغفار در دل سحر ‏و شب بیداری هستند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: شیطان دشمن قسم خورده انسان است، تمام امت های گذشته که هلاک شدند و تمام جنایات با وسوسه شیطان بوده است، تمام ایمان عمل است، صرف دانستن ملاک نیست و زمانی طعم شیرینی دانش را می چشیم که به آن عمل کنیم./869/202/ب3

ارسال نظرات