۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۳۵۷۲۰
امام جمعه اردبیل:

دولت ترکیه برای خروج از ناکامی در عرصه های سیاسی اقدام به توافق با اسراییل کرد

امام جمعه اردبیل با اشاره به خیانت ترکیه در برقراری رابطه با اسراییل، گفت: دولت ترکیه از جهت سیاسی در عرصه های متعددی ناکام ماند و برای خروج از انزوا و جلب نظر اروپا و آمریکا و آیپک دست به این خیانت بزرگ زده است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اقدام ترکیه برای برقراری رابطه و توافق با اسرائیل، خاطرنشان کرد: دولت ترکیه از جهت سیاسی در عرصه های متعددی ناکام ماند و برای خروج از انزوا و جلب نظر اروپا و آمریکا و آیپک دست به این خیانت بزرگ زده است.

 

وی با اشاره به نظایر این خیانت ها به آرمان فلسطین و امت اسلامی در تاریخ قریب به هفتاد ساله اشغال فلسطین، افزود: بر همین اساس حضرت امام خمینی(ره) با اعلام روز قدس موضوع فلسطین را از میز مذاکره دولت های وابسته اسلامی برداشت و آن را مردمی ساخت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به بندهای توافق مزبور آن را احیاء بزرگ سیاسی و اقتصادی اسرائیل دانست و گفت: سهم و امتیاز ترکیه از آن فوق العاده ناچیز است و این توافق در واقع یک انتحار بزرگ سیاسی است.

 

امام جمعه اردبیل درباره روز قدس نیز، بیان کرد: این روز از شاهکارهای حضرت امام راحل (ره) است و ایشان با این ابتکار موضوع فلسطین را مردمی کرده و از حد یک موضوع عربی اسرائیلی خارج کرد و آن را موضوع اسلامی و انسانی و اولویت اول معرفی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار داشت: با این اقدام حضرت امام خمینی(ره)، اسرائیل به نهایت استیصال رسید و سال ها جهت مذاکره برای صلح با اعراب التماس کرد.

 

وی افزود: متأسفانه در این اواخر با خیانت دولت های اسلامی این کشورهای عربی هستند که به دنبال اسرائیل برای مذاکره و صلح می دوند و اسرائیل اعتناء نمی کند و فعلا با این خیانت موضوع فلسطین از اولویت اول اسرائیل و کشورهای اسلامی خارج شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه از شرکت عظیم اهالی استان در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد و آن را نشان اقتدار، صلابت، وحدت، همبستگی و استقامت پای آرمان های انقلاب و نشان بارز بصیرت و اوج نفرت از رژیم جنایتکار اسرائیل دانست.

 

وی از دولت و مدیریت استان و نمایندگانی که موفق به اخذ قید دو فوریتی برای لایحه منطقه آزاد استان اردبیل شده اند تشکر کرد و نقش نمایندگان در مرحله اخذ رای را بسیار با اهمیت دانست و از تلاش خود در این زمینه خبر داد و گفت:این موضوع آزمون بزرگی برای نمایندگان محترم است.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با تشکر از پرداخت بخشی از طلب گندم و جوکاران استان از مسؤولان مربوطه خواست در پرداخت وجه کشاورزان تسریع کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان نماز عید فطر را از نقاط اصلی حساس و سرنوشت ساز اعمال ماه مبارک دانست و از اهالی خواست حتما در این نماز شرکت کنند.

 

وی با پیش بینی سرازیر شدن انبوه مسافران در آخر ماه مبارک رمضان مثل سنوات قبل از مسؤولان و اهالی خواست با تمهیدات لازم و با سلوک و رفتار مناسب شان استان از آنها پذیرایی کنند./937/201/ب2

ارسال نظرات