۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۳۶۰۵۳

مسیحیان مهمان سفره افطار مسلمانان در ترکیه

مراسم ضیافت افطار مشترک مسلمانان و مسیحیان ترکیه دیروز، ۱۲ تیرماه، در جزیره «گوکچه‌آدا» واقع در استان «چناق‌قلعه» این کشور برگزار شد.
ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، مردم مسلمان جزیره گوکچه‌آدا واقع در استان چناق‌قلعه این کشور روزه خود را در کنار شهروندان مسیحی افطار کردند. این مراسم افطار که با حضور ۵ هزار تن از شهروندان مسلمان و مسیحی در راستای ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان الهی برگزار شد، مورد استقبال جمع کثیری از مردم قرار گرفت.


«محی الدین گورَل»، فرماندار جزیره گوکچه‌آدا طی سخنانی در این مراسم افطاری گفت: این واقعا مایه خرسندی است که پیروان ادیان الهی در کنار یکدیگر میهمان ضیافت افطار شده‌اند. حضور مسلمانان و مسیحیان بر سر یک سفره، سمبل برادری و دوستی است.

این نشان می‌دهد که صرف نظر از نژاد و زبان، پیروان ادیان الهی می‌توانند به صورت کاملا مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند.


گفتنی است، در پایان این مراسم برنامه‌هایی نظیر مولودی‌خوانی نیز اجرا شد.

 

مراسم افطاری در استرالیا

 

سازمان بین‌المللی کمک‌‌های انسانی استرالیا برای اولین‌بار حامی سفره‌های افطار در تعدادی از دبیرستان‌ها و کالج‌های سیدنی شد.


این برنامه موفق با حضور بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز برگزار شد.

 

سازمان بین‌المللی کمک‌های انسانی که عمدتاً بر مبارزه با فقر و فراهم آوردن کمک‌های امدادی تمرکز دارد، به صورت فعال و مرتب به ارائه خدمات اجتماعی نیز می‌پردازد.

 

سفره‌های افطار برگزار شده در این مدارس مختص مسلمانان نبود، بلکه فرصتی برای تسهیم رمضان با پیروان دیگر ادیان و فرهنگ‌ها بود.

 

در این مراسم مدیران و نمایندگان مدارس و مقامات و مسؤولان محلی سخنرانی کردند و در مورد لزوم جشن گرفتن و داشتن تجربه‌های مشترک میان ادیان گفتند.

 

هدف اصلی از برپایی سفره‌های افطار در مدارس استرالیا، ادای احترام به دانش‌آموزان روزه‌دار و خانواده‌های آنان و به اشتراک گذاشتن تجربه روزه‌داری با دیگر دانش‌آموزان و جامعه بود./982/ب101/د

ارسال نظرات