۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۳۶۱۱۱
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد و علوم پزشکی زاهدان:

گسترش وقف، روند فعالیت‌های علمی و فرهنگی را تسریع می‌کند

حجت‌الاسلام ایمانی‌خواه گفت: بسیاری از فعالیت‌ها و تحقیقات علمی و فرهنگی هزینه‌بر هستند و چنانچه فرهنگ وقف به خوبی در جامعه نهادینه می‌شود، می‌توان از این ظرفیت برای توسعه تحقیقات علمی و فرهنگی بهره برد.
ایمانی‌خواه

حجت‌الاسلام رضا ایمانی‌خواه، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد و علوم پزشکی زاهدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: وقف علاوه بر آنکه یک سنت دینی و نبوی است، دارای کارکردهای بی شمار بوده و می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

 

سرپرست نهاد نمایندگی مقام نمایندگی معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان افزود: به منظور ترویج فرهنگ وقف در استان از مفاخر وقف استان در رسانه ها و جشنواره ها تجلیل شود.

 

وی بیان کرد: وقف باید در کلاس های درس توسط معلمان و اساتید بازگو شود. همچنین با استفاده از رسانه ها و شبکه های مجازی نیز می توان فرهنگ وقف را در جامعه ترویج داد.

 

حجت‌الاسلام ایمانی‌خواه با اشاره به نقش برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها در تبیین فرهنگ وقف، اظهار کرد: وقف، پیشرفت فرهنگی، توسعه استان و توسعه مراکز علمی را دربردارد، لذا باید از هر ابزاری برای نهادینه کردن آن در جامعه بهره گرفت.

 

سرپرست نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان عنوان کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن فعالیت های فرهنگی، تأمین هزینه های آن توسط وقف، پیشرفت فعالیت های فرهنگی را دربردارد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از شعائر  اسلامی توسط خیران و واقفان زنده مانده میماند، تصریح کرد: بزرگان و خواص جامعه نسبت به فرهنگ وقف بیشتر اطلاعات کسب کنند تا به عامه مردم هم منتقل کنند.

 

حجت‌الاسلام ایمانی خواه از وقف به عنوان یک واژه عام در مذاهب تشیع و تسنن یاد کرده و تأکید کرد: با ایجاد وقف های مشترک از قبیل ساخت یک کلینیک درمانی با همت برادران شیعه و سنی در کنار هم، می توان تقریب و وحدت مذاهب را در استان ایجاد کرد./831/302/ب3

ارسال نظرات