۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۳۶۱۵۰
کارشناس دینی:

ظرفیت‌های فردی و اجتماعی ماه رمضان مورد غفلت قرار نگیرد

حجت الاسلام صفوی با بیان این‌که ظرفیت‌های فردی و اجتماعی ماه مبارک رمضان گاه مورد غفلت قرار می‌گیرد، گفت: گاه چنین تصور می‌شود که اگر تنها یک ماه در سال از گناهان به دور بوده و انجام واجبات و مستحبات داشته باشیم، یک سال خود را بیمه کرده‌ایم و دیگر نیازی به بندگی نیست، درحالی‌که حقیقت غیرازاین است.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام صفوی، استاد حوزه و دانشگاه امشب در جمع روزه‌داران تبریز در مهدیه تبریز، با بیا اینکه انسان باید ارتباط خود با خداوند متعال را تقویت کند، اظهار داشت: انسان با انجام فرایض الهی و واجبات شرعی ایمان خود را به خداوند متعال تقویت می‌کند.

 

وی با تأکید بر این ارتباط معنوی، خاطرنشان کرد: انسان متقی در ارتباط خود با خداوند متعال به نورانیتی دست پیدا می‌کند که در روز قیامت سبب نورانیت او خواهد شد، انسان مؤمن و متقی دارای نورانیت خاصی است که در قیامت موجب خواهد شد که منافقان به این نورانیت مؤمنان حسادت خواهند کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه نورانیت به‌دست‌آمده در دنیا در آخرت برای مؤمن جلوه‌گر خواهد شد، تصریح کرد: نورانیت الهی به‌دست‌آمده در این دنیا از طریق تقوای الهی در آخرت دیده خواهد شد و نامه اعمال آن‌ها دارای نورانیت و جلوه گری خاصی خواهد بود که توجه منافقان را نیز جلب خواهد کرد.

 

وی ارمغان بزرگ ماه رمضان را تقوا و نورانیت دانست و اذعان داشت: فضای تاریک مسیر صراط را این نورانیت روشن خواهد کرد و مؤمن صراط را با این نور کسب‌شده در دنیا با اعمال صالحه طی خواهد کرد، حتی منافقان نیز به این نورانیت نیاز داشته و از آن بهره‌مند خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام صفوی بابیان اینکه گریه سلاح مؤمن در مبارزه با نفس و جهاد اکبر است، خاطرنشان کرد: گریه و وجه به درگاه الهی و طلب مغفرت سبب نورانیت انسان است، مؤمن با گریه به درگاه الهی و طهارت نفس خود سبب نورانیت خود می‌شود، گریه ابزار مؤمن در مبارزه با شیطان است.

 

وی ارتباط معنوی با ائمه اطهار را سبب نورانیت انسان خواند و افزود: ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) از نورانیت و برکات خاصی برخوردار است و با بهره‌گیری از این ایام می‌توان روح خود را جلا و شست‌وشو داد، معصومان طاهر و نورانی هستند و ارتباط با این بز گواران سبب نورانیت و توجه به مقام ولایت است.

 

این کارشناس دینی بابیان این‌که ظرفیت‌های فردی و اجتماعی ماه مبارک رمضان گاه مورد غفلت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: گاه چنین تصور می‌شود که اگر تنها یک ماه در سال از گناهان به دور بوده و انجام واجبات و مستحبات داشته باشیم، یک سال خود را بیمه کرده‌ایم و دیگر نیازی به بندگی نیست، درحالی‌که حقیقت غیرازاین است.

 

وی با تأکید بر تداوم تقوا در ایام بعد از رمضان، تصریح کرد: نباید اجازه داد آنچه از نورانیت در این ایام حاصل‌شده است از میان برود، آنچه به‌دست‌آمده است یک هدیه الهی و از رحمت واسعه الهی است و مؤمن نباید اجازه دهد تا این مقام نورانیت از او دور شود و از میان برود./202/854/ب1

ارسال نظرات