۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۳۶۵۸۹
آيت‌الله نعیم آبادی:

فقرزدایی و مرتفع‌کردن مشکلات مردم دستور دین است

آیت‌الله نعیم آبادی با بیان حدیثی پیرامون فقرزدایی و مرتفع‌کردن مشکلات مردم و محرومان بر اهمیت و توجه به این موضوع مهم تاکیدکرد و گفت: این مهم به اتفاق نظر شیعه و سنی واجب بوده و در متون دینی نیز برای آن فلسفه و فوایدی تعریف شده است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در بندرعباس با بیان اینکه فطریه آثاری همانند صدقه را دارد گفت: بر اساس برخی روایات، پرداخت زکات فطره سبب قبولی روزه و عبادات ماه رمضان می‌شود و یک نوع ادای دین و صدقه واجب است.

 

وی همچنین جمع‌آوری صحیح و با برنامه زکات فطره و رساندن آن به دست فقرای واقعی را یکی از راه‌های بزرگ فقرزدایی دانست و افزود: با ساماندهی تمامی مراحل پرداخت زکات فطره از جمع آوری فطریه تا توزیع آن بین نیازمندان، گام مهمی در جهت بهره مندی فقرا از ثروت اغنیا و در نتیجه، تعدیل ثروت در جامعه اسلامی و فقر زدایی از بین مسلمانان برداشته می شود.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطره احکام و میزان پرداخت آن تصریح کرد: زکات فطره امسال بر مبنای گندم برای هر نفر، مبلغ 60 هزار ریال معادل شش هزار تومان است.

 

وی ابرازداشت: پرداخت فطریه سبب تکمیل روزه ماه مبارک رمضان و عدم پرداخت آن در صورت توانایی سبب محروم شدن از فضایل این ماه می‌شود.

 

آیت الله نعیم آبادی، سلامتی جسم و پاکسازی روح از رذایل اخلاقی و حفظ انسان از مرگ در آن سال را از دیگر آثار پرداخت زکات فطریه نام برد که در متون دینی برای پرداخت زکات فطره علاوه بر آثار اخروی ذکر شده است.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان حدیثی پیرامون فقرزدایی و مرتفع‌کردن مشکلات مردم و محرومان بر اهمیت و توجه به این موضوع مهم تاکیدکرد و اذعان داشت: این مهم به اتفاق نظر شیعه و سنی واجب بوده و در متون دینی نیز برای آن فلسفه و فوایدی تعریف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در کتب مختلف آثار و برکات فراوانی برای پرداخت زکات فطره مطرح شده مطرح شده است، عنوان کرد: زکات فطره مکمل و تمام کننده روزه است همان طوره که صلوات بر پیامبر (ص) مکمل نماز است.

 

امام جمعه بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود، با سخاوت کردن انسان، پیشگیری از بخل، افزایش روزی، زیاد شدن برکات الهی، حراست اموال و کم نشدن مال پرداخت کننده را از دیگر برکات و آثار پرداخت زکات فطره برشمرد./201/851/ب1

ارسال نظرات