۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۳۷۸۳۳
نماینده مجلس نهم:

محتوای تفریح سالم باید از سوی حوزه‌های علمیه برای جامعه تعریف شود

نماینده مجلس نهم با بیان اینکه دین سبب رفع مشکلات در جوامع بشری است، گفت: محتوای تفریح سالم باید از طریق حوزه‌های علمیه و براساس آموزه‌های دینی برای افراد جامعه تعریف و در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
لاله افتخاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست سبک زندگی ایران اسلامی و الگوی تفریح سالم در اسلام امروز با حضور لاله افتخاری، نماینده مجلس نهم و تنی چند از مدیران حوزه‌های علمیه خواهران به همت سازمان بسیج طلاب در خبرگزاری فارس برگزار شد.

 

لاله افتخاری، نماینده مجلس نهم با اشاره به فرهنگ غنی حوزه‌های علمیه، بیان داشت: حوزه‌های علمیه به عنوان افسران جنگ نرم می‌توانند براساس الگوی‌های دینی به تولید محتوا پرداخته و با برنامه ریزی دقیق نیاز فرهنگی افراد جامعه را مرتفع کنند.

 

وی با اشاره به رسالت و نقش مهم شورای مشورتی بسیج طلاب خواهر، بیان داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: غرب در مسأله زنان دچار بحران هویت شده است؛ امروز شورای مشورتی بسیج طلاب خواهر با برنامه‌ریزی‌های منسجم به بحران زدایی هویت و رفع نیاز‌های بانوان پرداخته است.

 

نماینده مجلس نهم با بیان اینکه در دین هرگز بن بست وجود ندارد، عنوان کرد: دین سبب رفع مشکلات در جوامع بشری است و محتوای تفریح سالم باید از طریق حوزه‌های علمیه و براساس آموزه‌های دینی برای افراد جامعه  تعریف و در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

 

در این نشست نسرین کاظمی مقدم، مدیر مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه به عنوان نیروی‌ فرهنگی تأثیرگذار در جامعه به شمار می‌آید، گفت: حوزه‌های علمیه در رشد حکمت و عقل افراد جامعه بسیار نقش دارند و می‌توانند از این طریق تفریح سالم را در جامعه نهادینه کنند و افراد جامعه را به تفریح‌های سالم و جهت دار سوق داده و مانع ترویج تفریح ناسالم در جامعه باشند.

 

وی افزود: امروز تفریح‌های ناسالم موجود در شهربازی‌ها مانند تونل وحشت، پرش از ارتفاع و وسایل‌های دیگر، سبب عوارض جسمی و روحی در استفاده کنندگان آن می‌شود.

 

در ادامه رییسی، مدیر حوزه علمیه حضرت خدیجه(س)، گفت: امروز بررسی دلایل ایجاد تفریح‌های ناسالم در جامعه بسیار حائز اهمیت است و این مهم نیاز به فعالیت کارشناسی در حوزه‌های علمیه دارد.

 

فرمانده حوزه حضرت خدیجه(س) با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در هر زمینه‌ای نیاز به ابزار و تجهیزات لازم دارد، بیان داشت: امروز متأسفانه تجهیزات لازم در اختیار حوزه‌های علمیه قرار نمی‌گیرد تا بتوانند مروج فرهنگ تفریح اسلامی باشند، اگر در گذشته فعالیت‌هایی در جهت تفریح طلاب صورت می‌پذیرفت امروز به دلیل عدم امکانات طلاب از این امور محروم هستند.

 

وی درباره توجه به مصداق‌ها و شاخصه‌ها در تفریح سالم، خاطرنشان کرد: توجه به توانمندی و سن افراد در برنامه ریزی تفریحات سالم در جامعه بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد./813/202/ب2

ارسال نظرات