۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۳۷۹۶۰

ممانعت رژیم صهیونیستی از راي گيري در يونسکو درباره مسجدالاقصي

فلسطين و اردن پيشنهاد دهنده پيش نويس فلسطيني بودن مسجدالاقصي بودند اما فشار مقامات اسرائيلي در آخرين دقايق باعث توقف راي گيري شد.
اسرائيل

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از قدس پرس، در نشست سالانه يونسکو در استانبول ترکيه قرار بود درباره طرح محق نبودن يهوديان در مسجدالاقصي راي گيري شود اما فشار مقامات صهیونیستی در آخرين دقايق قبل از شروع راي گيري نتيجه داد و راي گيري درنهايت برگزار نشد.

 

اين درحالي بود که دوري گولد مديرکل وزارت خارجه رژیم پيش از برگزاري اين راي گيري از همتايان خود در کشورهاي عضو يونسکو خواسته بود که به اين پيش نويس راي منفي دهند.

 

فلسطين و اردن که پيشنهاد دهنده اين پيش نويس بودند.  هنوز مشخص نيست اين پيش نويس چه زماني در آينده دوباره مطرح خواهد شد.

 

عمانويل نحشون سخنگوي وزارت خارجه رژیم اشغالگر گفت: دستگاه ديپلماسي ما تلاشهاي بسياري زيادي براي تحقق اين مسئله به کار بست.

 

مسجدالاقصي يا حرم شريف قدس به عنوان مکاني مقدس نزد همه اديان الهي شناخته شده است که البته صهيونيست­ها با اشغال فلسطين و تاريخ سازي سعي دارند با تحت فشار قرار دادن مسلمانان و مسيحيان و آواره کردن آن­ها اين مکان را به نام خود مصادره کرده و مقدمات ساخت معبد سليمان موهوم خود را در آن فراهم کنند.


اين در حالي است که بر اساس آموزه‎هاي تورات يهوديان تا پيش از وقوع حوادثي همچون يافتن گوساله سرخ مو، سوزاندن آن و ريختن خاکستر رودخانه و انجام غسل، نبايد وارد مسجدالاقصي شوند.


بسياري از خاخام‎هاي يهودي نيز با ورود شهرک نشينان به مسجدالاقصي مخالف هستند اما برخي از طيف‎هاي صهيونيستي براي جريحه دار کردن احساسات مسلمانان و فلسطيني‎ها به طور عامدانه دست به اين اقدام مي‎زنند./982/ب102/د

ارسال نظرات