۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۳۹۰۵۶
امام جمعه موقت قزوین:

خواب حل مشکلات با اجرای برجام تعبیر نشد

امام جمعه موقت قزوین گفت: برخی مسؤولان همه کارها را وابسته به برجام می‌دانستند، اما امروز این خواب تعبیر نشد و مردم احساس می‌کنند نه تنها از برجام چیزی نصیب ما نشد، بلکه زیان‌هایی هم به ما رسید.
حجت الاسلام علی قابل

حجت‌الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به برجام و مذاکرات هسته‌ای، گفت: رهبر معظم انقلاب براساس ضرورت‌هایی مذاکرات هسته‌ای را صلاح دانسته و از آن با عنوان نرمش قهرمانانه تاریخ یاد کرده است، البته ما از تمام این ضرورت‌ها آگاه نیستیم.

 

وی در ادامه با بیان ضرورت‌های مذاکرات هسته‌ای توضیح داد: می‌توان از اتمام حجت برای جهانیان و روشن شدن مسایل برای بخشی از افراد جامعه به عنوان ضرورت انجام مذاکرات هسته‌ای یاد کرد، البته رهبر معظم انقلاب شرط‌ها و راهنمایی‌هایی را برای مذاکرات مطرح کرد که در عمل به مقداری از آن‌ها عمل نشد.

 

حجت‌الاسلام قابل درباره پای بندی به قرداد ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هرچند این معاهده زیان‌هایی داشته باشد تا هنگامی که طرف مقابل آن را رعایت کند به آن پای بند است، اما طرف‌های مقابل در مقام عمل به وعده‌ها و تعهدات خود عمل نکردند.

 

وی سپس به بیان نکاتی درباره برجام پرداخت و عنوان کرد: در بررسی برجام باید به چند نکته اساسی توجه داشت، نخست این‌که ایران در انجام تعهدات به سرعت پیش رفت و حتی بیشتر از تعهداتش عمل کرد، در حالی که به نظر می‌رسد باید مواردی را به عنوان اهرم فشار نگه می‌داشت.

 

رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین ادامه داد: طرف مقابل برجام نه تنها به تعهداتش عمل نکرد، بلکه به فزون خواهی نیز پرداخت و ایران را به بهانه‌های گوناگون به عدم رعایت قرار داد و همچنین مواردی مانند عدم رعایت خقوق بشر متهم کرد.  

 

وی با اشاره به مطالبه و دعوت رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کمپین‌های دانشجویی برای نشر بدعهدی‌های آمریکا، گفت: لازم است دانشجویان دعوت رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کمپین‌هایی برای بازگویی و نشر بدعهدی‌های آمریکا لبیک گویند، زیرا تا کنون قدم‌های شایسته‌ای دراین باره برداشته نشده است.

 

این مسؤول ابراز داشت: برخی مسؤولان همه کارها را وابسته به برجام می‌دانستند، اما امروز این خواب تعبیر نشد و مردم احساس می‌کنند نه تنها از برجام چیزی نصیب ما نشد، بلکه زیان‌هایی هم به ما رسید، نظرسنجی‌هایی که خود آمریکایی‌ها انجام دادند نیز نشان داد که تنها عده کمی از مردم لمس آثار برجام را اعلام کرده‌اند.

 

امام جمعه موقت قزوین درباره وابسته بودن رونق اقتصادی به انجام برجام عنوان کرد: درخال حاضر ما شاهد تعطیلی کاخانجات و رکود هستیم و طی مذاکرات هسته‌ای افزون بر این‌که سرمایه‌ای بازنگشته بلکه طرف مقابل هر روز قطع نامه جدیدی را علیه ایران صادر می‌کند، سانتریفیوژها نیز به جای 20 درصد برای 5/3 درصد می‌چرخند.

 

وی در پایان با بیان این‌که تنها راه رونق اقتصادی تکیه بر داخل است گفت: برای رونق اقتصادی باید ضمن در میان گذاشتن واقعیت موجود با مردم به منابع و نیروهای داخلی تکیه کرد و به طور کامل به اقتصاد مقاومتی پرداخت، به علاوه این‌که جلوی برخی تبعیض‌ها نیز در زمینه اقتصاد گرفته شود./302/955/ب1

ارسال نظرات