۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۳۹۱۱۵
در قالب طرح نشاط معنوی؛

۴۴ روحانی مبلغ به امامزاده‌های خراسان شمالی اعزام شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 44 روحانی مبلغ حوزه‌های علمیه قم و بومی استان در قالب طرح نشاط معنوی تابستانی به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی اعزام شدند.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد آیین افتتاحیه طرح نشاط معنوی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در مراسم افتتاحیه رسمی طرح نشاط معنوی که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: طرح ملی نشاط معنوی تابستانی در 42 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح مزبور عملاً از نوزدهم تیر آغاز شده و تا سوم شهریورماه به مدت 45 روز به طول می‌انجامد، افزود: طرح ملی نشاط معنوی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور، تقویت اعتقادات دینی نسل جوان، ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه، تبیین و ترویج سنت حسنه وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه اجرا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه هدایت و مدیریت برگزاری طرح مزبور بر عهده روحانیان مبلغ است، ادامه داد: در قالب این طرح 44 روحانی مبلغ به امامزاده‌های استان اعزام شده‌اند که از این تعداد 23 مبلغ از حوزه‌های علمیه قم، 11 روحانی از مدارس علمیه بومی و 10 مبلغ نیز از دانشکده علوم قرآنی بجنورد به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه میزبان طرح نشاط معنوی فرستاده شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در قالب طرح نشاط معنوی 200 کلاس در جوار امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کلاس‌ها و دوره‌های مختلف آموزش احکام، قرائت قرآن کریم، برنامه‌های ورزشی، کلاس‌های حفظ، ترتیل و روخوانی قرآن کریم، اجرای برنامه‌های اعتقادی، اقامه نماز جماعت، برگزاری اردوهای فرهنگی از یک امامزاده به امامزاده دیگر، پاسخگویی به مسائل شرعی، اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی و ترویج فرهنگ قرآنی شماری از برنامه‌های طرح نشاط معنوی در جوار امامزاده‌های خراسان شمالی محسوب می‌شوند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود 44 مبلغ اعزامی به بیش از پنج هزار کودک و نوجوان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول شرکت‌کننده در طرح نشاط معنوی آموزش‌های مزبور را ارائه دهند.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به منابع آموزشی طرح نشاط معنوی، اظهار کرد: منابع این طرح شامل منابع درسی دانش‌آموزان و حفظ موضوعی قرآن کریم بوده و افزون بر این در راستای کمبود محتوای آموزشی این طرح 300 کتابچه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی چاپ و توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه در دوره‌های طرح نشاط معنوی تابستانی در جوار امامزاده‌های استان مواردی چون برنامه‌های مهارت زندگی، سبک زندگی و مسائل اخلاقی آموزش داده می‌شود، ادامه داد: در این راستا ستادهای هماهنگی در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی تشکیل شده و جلسه توجیهی روحانیان مبلغ و کارشناسان فرهنگی نیز به منظور برگزاری هرچه بهتر این طرح برگزار شده است.

 

گفتنی است، امروز مراسم افتتاحیه طرح نشاط معنوی استان خراسان شمالی با حضور روحانیان مبلغ و شماری از مدیران فرهنگی و مذهبی استانی و شهرستانی در حرم حضرت سیدعباس (ع)، با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی مبلغان، مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز به برگزیدگان برگزار شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات