۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۳۹۱۵۲

واکنش وزیر اوقاف جمعه به جنجال یکسان سازی خطبه‎های نماز جمعه

وزیر اوقاف جمعه به جنجال یکسان سازی خطبه‎های نماز جمعه واکنش نشان داد و علما را به گفت‎وگو دعوت کرد.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از البوابه نیوز، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، امروز در نشستی خبری پیرامون تصمیم این وزارتخانه در مورد یکسان سازی خطبه‎های نماز جمعه توضیح داد و گفت: دوران قهر و اجبار گذشته و دوران گفت‎وگو، مذاکره و تفاهم فرا رسیده است.

 

/د افزود: کسی که از روی عشق و علاقه کاری را انجام می‎دهد با کسی که از روی اجبار آن کار را انجام می‎دهد تفاوت بسیاری وجود دارد، البته دوران زور و اجبار به پایان رسیده است. از علما و مبلغان اسلامی انتظار می‎رود که اهل گفت‎وگو، حکمت و تفاهم باشند.

 

وزیر اوقاف مصر یکسان سازی خطبه‎های نماز جمعه را یک مساله کاملا دینی و ملی دانست و تصریح کرد: ما از مسائل سیاسی و حزبی به دور هستیم و بدون تردید بنا به گفت‎وگو و مذاکره داریم زیرا مساله‎ای برای پنهان کاری کردن نداریم و ظاهر و باطن ما یکی است.

 

وی ادامه داد: در زمینه یکسان سازی خطبه‎های نماز جمعه با جمعی از خطیبان جمعه که با این طرح مخالف بودند، دیدار کردم و هنگامی که موضوع را به صورت شفاف برای آنان توضیح دادم از دیدگاه خود برگشتند و متوجه شدند که این مساله یک موضوع سازمانی و به دور از بازی‎های سیاسی است بر همین اساس داوطلبانه خواستار اجرای این طرح شدند.

 

وزیر اوقاف مصر عدم توجه خطیبان نماز جمعه به زمانبندی خطبه‎های را یکی از مشکلات دانست و بیان داشت: طولانی بودن خطبه‎های نماز جمعه بر خلاف سنت نبی اکرم (ص) است اما متاسفانه خطیبان ما بدون توجه به حضور افرادی بیمار و ناتوان در میان مردم باشند خطبه‎های خود را طولانی می‎کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات