۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۳۹۳۸۷
استاد حوزه علمیه:

حسادت بد نتیجه‌ترین عمل است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حسادت احمقانه‌ترین و بد نتیجه‌ترین عمل است، گفت: انسان حسود هرگز به نتایجی که می‌خواهد نمی‌رسد اما به نتایجی که نمی‌خواهد می‌رسد و آن عذاب الهی است.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه علمیه، شامگاه 31 تیر در حسینیه اثنی عشری شهرری، گفت: افسردگی از آفات دوستی به شمار می‌رود.

 

وی افزود: انسان‌های افسرده سبب رنجش و دور شدن اطرافیان می‌شوند به همین دلیل هیچ دوست و برادری نمی‌توانند برای خود داشته باشند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه افسردگی سبب دلزدگی دیگران می‌شود، بیان داشت: افسردگی و حتی اظهار ملولی سبب دوری و گریختن افراد از انسان می‌شود.

 

شجاعی با اشاره به اینکه دوستی با انسان‌های افسرده فاقد ثبات است، ابراز کرد: فرد افسرده در لحظه نیاز انسان را رها و در زمان پیوند ارتباط را قطع می‎کند، افسردگی سبب از بین رفتن نشاط و شادی در انسان می‌شود.

 

وی کینه را از دیگر آفت‌های دوستی بیان کرد و گفت: امام علی(ع) فرمودند: کسی که کینه دارد نمی‌تواند مودت داشته باشد؛ کینه بسیاری از نعمت‌ها و موقعیت‌ها را سلب می‌کند و محبت نمودن به انسان کینه توز سودی ندارد و مورد مغفرت الهی نیز قرار نمی‌گیرد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان حسود نمی‌تواند دوستی برای خود داشته باشد، اظهار داشت: هیچ انسانی نمی‌تواند با فرد حسود در طولانی مدت دوستی کند.

 

شجاعی با اشاره به ویژگی حسادت که در نهاد برخی از افراد وجود دارد، عنوان کرد: شخص حسود هرگز نمی‌تواند آسایش و آرامش داشته باشد به همین دلیل فرد حسود نخستین ضربه را ابتدا به خود بعد به دیگری وارد می‎کند.

 

وی ادامه داد: حسادت احمقانه‌ترین و بد نتیجه‌ترین عمل است چرا که انسان حسود هرگز به نتایجی که می‌خواهد نمی‌رسد اما به نتایجی که نمی‌خواهد می‌رسد و آن عذاب الهی است.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: حسادت ناشی از مرض و زمینه نابودی انسان را فراهم می‌کند اگر نگاه فرد حسود الهی بود هرگز دچار حسادت و انحراف نمی‌شد./202/813/ب1

ارسال نظرات