۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۳۹۶۱۷

اخراج مسلمان سوئدی از شورای شهر به دلیل امتناع از دست دادن با همکاران مونث

عضو شورای شهر هلسینبورگ سوئد به دلیل امتناع از دست دادن با همکاران مونث خود از این شورا اخراج شد.
سوئد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری ibtimes، یک مرد مسلمان عضو شورای شهر هلسینبورگ در جنوب سوئد به دلیل امتناع از دست دادن با همکاران مونث خود از این شورا اخراج شد.

 

اخراج این مرد مسلمان از شورای شهر هلسینبورگ به بهانه قوانین مربوط به برابری جنسیت ها صورت گرفته است.

 

ماریا وینبرگ، عضو لیبرال شورای شهر هلسینبورگ در توجیه این تصمیم مدعی شد: ما از تنوع فرهنگی حمایت می کنیم. انسان ها می توانند هر اعتقادی که می خواهند داشته باشند اما این بدان معنا نیست که می توانند با تبعیض با دیگران برخورد کنند. ما از ارزش هایی مانند برابری جنسیت ها حمایت می کنیم.

 

مسلمان اخراج شده از شورای شهر هلسینبورگ که نام هنوز به وسیله رسانه های گروهی منتشر نشده به شبکه خبری SVT سوئد گفت: درک نمی کنم که چگونه فردی توقع دارد به زور با وی دست بدهم. من یک مسلمان معتقد هستم و می خواهم از دین خود پیروی کنم.

 

چندی پیش نیز یکی از مدارس سوئیس به این دلیل که اعلام کرده بود دست دادن کارمندان مرد با کارمندان مونث اجباری نیست از سوی مقامات آموزشی این کشور جریمه شد./

 

گفتنی است، بر اساس برآوردهای سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۰۶ هزار و 237 نفر از مردم سوئد خود را رسماً مسلمان دانسته‌اند. برخی منابع غیر سوئدی این میزان را بین 450 تا 500 هزار نفر تخمین زده‌اند.

 

شیعیان سوئد با جمعیتی بین ۳۰ تا ۶۰ هزار نفر حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد از مجموع مسلمانان این کشور را تشکیل می‌دهند.

 

اکثر شیعیان ساکن سوئد غیر سوئدی و از ملیت‌های مختلف ایرانی، عراقی و غیره هستند. مرکز امام علی (ع) و مرکز اسلامی زینبیه استکهلم از مهمترین تشکل‌های شیعی این کشور است./990/ب903/د

ارسال نظرات