۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۳۹۷۹۸
آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد؛

بخشنامه وزارت ارشاد درباره کنسرت ها اجرایی نشود

امام جمعه تبریز با هشدار نسبت به اقدام وزارت ارشاد درباره برگزاری کنسرت ها بدون دخالت نیروی انتظامی، گفت: در صورت اجرایی شدن بخشنامه وزارت ارشاد در برابر این اقدام از تریبون نماز جمعه خواهیم ایستاد.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با ائمه‌ جماعات شهرستان‌های استان با اشاره به نقش ائمه جمعه استان در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: ائمه جمعه باید در کنار دیگر مسؤولان در تحقق این امر مهم فعال باشند.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و نرم دشمن علیه ملت بزرگ ایران و اعتقادات دینی و آموزه‌های اسلامی آن‌ها، ابراز داشت: دشمن زمانی که از نبرد سخت و نظامی کار به‌ جایی نبرد و ناامید شد به تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و نفوذ در باورهای اصیل انقلابی و ارزش‌های رفیع اسلام روی آورد.

 

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه طرف‌های غربی به‌ رغم آنکه ایران به تعهدات خود پایبند بود و انجام داد، در برجام به تعهدات خود عمل نکردند، تصریح کرد: برجام نتیجه‌بخش نبود، مشکلات کشور با برجام حل نشد و باید مشکلات اقتصادی کشور را در نگاه به درون و اقتصاد مقاومتی و حمایت مردم و تلاش مسؤولان حل کرد.

 

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی به‌ عنوان یکی دیگر از چالش‌های مهم پیش روی نظام اسلامی، بیان داشت: ائمه جمعه عموم جامعه را از ابعاد خطرات هجمه‌های فرهنگی مطلع سازند، نماز جمعه در حقیقت قرارگاه ایمان، بصیرت و آگاهی است و باید این قرارگاه فرهنگی در هر شهر در برابر تهاجمات دشمن قدرتمند عمل کند.

 

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر حفظ هوشیاری در برابر نفوذ و رسوخ دشمن در اعتقادات و باورهای مردم با حفظ بصیرت و تقوا، خاطرنشان کرد: نماز جمعه و ائمه جمعه مهم‌ترین نقش را در برابر نفوذ فرهنگی و اعتقادی دشمن‌ دارند، از این‌ رو باید ائمه جمعه با بصیرت و آگاهی بخشی مردم را هوشیار و در برابر نفوذ دشمن مقابله کنند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به سرکوب خونین مسلمانان کشمیر اشاره و خاطرنشان کرد: اعتراض مسلمانان کشمیر و بحرین از سر عدالت‌خواهی است و به خاک و خون کشیدن آنان نشانه‌ای از عجز دشمنان اسلام است، اسلام با عمق خود در دل‌های انسان‌های آزاده در جهان نفوذ و رسوخ کرده است.

 

وی گفت: کار به‌ جایی رسیده است که اخیراً بخشنامه‌ای از سوی وزارت ارشاد صادر شده است که نیروی انتظامی را برای دادن مجوز به برخی کنسرت‌های مختلط، موسیقی لهوی و ترویج بزن‌ و برقص و مفاسد، تحت‌ فشار قرار داده و خواسته است بدون بررسی برای همه کنسرت‌ها مجوز صادر شود.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با انتقاد از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراز داشت: این موضوع قابل‌ قبول نیست و نسبت به آن هشدار می‌دهیم؛ در صورتی هم که این بخشنامه اجرایی شود از میز خطابه نماز جمعه نسبت به آن اعتراض خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که در کشور اسلامی این سنخ امور جا پیدا کند./854/202/ب2

ارسال نظرات